شناسهٔ خبر: 36460562 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

شادی پریدر در گفتگو با خبرگزاری برنا:

بانوان ایران از لحاظ رنکینگ بین‌المللی اختلاف امتیاز زیادی دارند/ اصولا نفرات برتر کشورها در مسابقات داخلی شرکت نمی‌کنند

نایب رییس بانوان فدراسیون شطرنج گفت: بازیکنان برتر ما اگر در مسابقات داخلی بازی کنند، تاثیر بسیار خوبی خواهد داشت اما در شطرنج بانوان ایران از لحاظ ریتینگ که درجه بین‌المللی آن‌ها است، اختلاف امتیاز زیادی وجود دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ شادی پریدر، نایب رییس بانوان فدراسیون شطرنج طی گفتگو با خبرنگار برنا درخصوص عدم حضور ۵ بازیکن برتر بانوی ایرانی در مسابقات قهرمانی کشور بیان کرد: ۵ شطرنج‌باز بانوی برتر کشورمان اکثرا ایران نیستند، در حال حاضر سارا خادم‌الشریعه در لیگ اروپا بازی می‌کند، پورکاشیان، حکیمی‌فر و قادرپور چندین سال است که ایران زندگی نمی‌کنند. علی‌نسب که رنکینگ دوم ایران را دارد به دلیل این که تازه از مسابقات جوانان جهان برگشته است، برای اولین بار امسال در این رقابت‌ها بازی نکرد. درست است که پور کاشیان، حکیمی‌فر و قادرپور جزو ۵ نفر رنکینگ اول ایران هستند اما برای تیم ملی ما بازی نمی‌کنند.

وی افزود: خادم‌الشریعه سال گذشته نیز در مسابقات حضور نداشت، به دلیل این که اختلاف رنکینگ بسیار زیادی با بازیکنان داخل ایران دارد، معمولا در رویدادهای داخلی شرکت نمی‌کند، چون ممکن است رنکینگش را کاهش دهد. او هم این احتمالا را می‌داد و به همین علت نه امسال و نه سال گذشته در این رقابت‌ها حاضر نشد.

پریدر اظهار داشت: مسلما اگر بازیکنان برتر ما در مسابقات داخلی بازی کنند، تاثیر بسیار خوبی خواهد داشت اما در شطرنج بانوان ایران از لحاظ ریتینگ که درجه بین المللی آن‌ها است، اختلاف امتیاز زیادی وجود دارد. معمولا اگر این فاصله بازیکنان برتر راحت‌تر در مسابقات داخلی حضور پیدا می‌کنند اما وقتی با چنین اختلاف رنکینگی در یک مسابقه حضور پیدا کنند، ممکن است حاصل چند حضور در رقابت‌های بین المللی آن‌ها از بین برود.

نایب رییس بانوان فدراسیون شطرنج گفت: بازیکنان دیگر هم باید در رقابت‌های بین المللی مختلف بیشتری شرکت کنند تا رنکینگ و درجه بین المللی آن‌ها هم افزایش پیدا کند. در تمام دنیا به همین شکل است و اصولا نفرات برتر کشور در رقابت‌های داخلی شرکت نمی‌کنند. در واقع ۵ نفر نیستند چون سه نفر آن‌ها عضو تیم ملی نیستند و در اصل فقط خادم‌الشریعه و علی‌نسب در این مسابقات حضور ندارند.

نظر شما