شناسهٔ خبر: 36460553 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

قوای سه‌گانه در روند مبارزه با فساد با هم هماهنگ شوند

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، با بیان اینکه دولت باید همکاری لازم را در روند مبارزه با فساد داشته باشد، گفت: اگر قوای سه‌گانه و به طور کل ارکان نظام در روند مبارزه با فساد کنار هم قرار نگیرند این مساله مورد سوء استفاده مفسدین قرار می‌گیرد.

صاحب‌خبر -

ابوالفضل حسن‌بیگی نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با تاکید بر لزوم برخورد با مفاسد گفت: در مبارزه با فساد همه کسانی که به منافع مردم لطمه وارد می‌کنند باید با آنها برخورد شود و اگر ما بخواهیم روند مبارزه با فساد را به مناقشه بکشانیم و سیاسی کنیم قطعا ما ناموفق خواهیم بود و امید مردم هم ناامید خواهد شد. 

وی افزود: علاوه بر این، قوا و مسئولان نباید اقدامی را صورت دهند که موجب افزایش فساد در کشور شود به عنوان مثال موضوعی که تحت عنوان کاهش حبس توسط نمایندگان پیگیری شده، موجب افزایش فساد در کشور می‌شود. 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه دولت باید همکاری لازم را در روند مبارزه با فساد داشته باشد، اظهار داشت: ما در کشور و در دو دهه گذشته نسبت به مبارزه با فساد ضعیف عمل کرده‌ایم و اگر در مقاطع مختلف جلوی مفاسد اقتصادی گرفته می‌شد امروز قطار  اقتصادی کشور روی ریل خود حرکت می‌کرد و به بیراهه نمی‌رفت. 

حسن‌بیگی خاطرنشان کرد: اگر قوای سه‌گانه و به طور کل ارکان نظام در روند مبارزه با فساد کنار هم قرار نگیرند این مساله مورد سوء استفاده مفسدین قرار می‌گیرد و روزنه‌‌هایی ایجاد می‌شود که این روزنه‌ها زمینه را برای فرار مفسدین فراهم می‌آ‌ورد. 

وی افزود: یکی از مشکلات ما امروز این است که در شهرهای کوچک و روستاها دهیاران، شوراها و ... مجوزهایی را برای ساخت و ساز صادر می‌کنند که مغایرت با قانون دارد و به علت عدم اشراف این شوراها و مسئولین محلی به قانون مجوزهایی می‌دهند و تصمیماتی را اتخاذ می‌کنند که در مغایرت با قانون است. 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان اظهار داشت: به عنوان مثال می‌بینیم فردی خانه‌ای را به صورت غیرقانونی ساخته و با حکم قوه قضاییه خراب می‌شود و در کنار همین واحد مسکونی، خانه‌ای در حال ساخت است و مجدد مجوز صادر شده است.

انتهای پیام/

نظر شما