شناسهٔ خبر: 36460442 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

طراحی سیستم پرداخت مشترک توسط اعضای بریکس برای کاهش وابستگی به دلار

پنج اقتصاد بزرگ نوظهور دنیا - برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی - در حال طراحی یک سیستم پرداخت مشترک جدید برای کاهش وابستگی به دلار هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشا تودی، کریل دمیتروف، مدیر اجرایی صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه و عضو شورای تجارت بریکس گفت روسیه طی پنج سال گذشته پرداخت های تجارت خارجی خود را با دلار آمریکا نصف کرده و از 92 درصد به 50 درصد رسانده است.

دمیتریف در گفتگو با خبرنگاران در حاشیه اجلاس بریکس در برزیل گفت پرداخت‌ها به روبل از 3 درصد به 14 درصد طی این مدت افزایش یافته است.

 پنج اقتصاد بزرگ نوظهور دنیا - برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی - در حال حاضر در حال ساخت یک سیستم پرداخت مشترک جدید هستند.

 دمیتریف گفت:« یک سیستم پرداخت کارآمد برای بریکس می تواند پرداخت با ارزهای ملی را تشویق و پرداخت ها و سرمایه گذاری های پایدار را بین کشور هایمان تضمین کند. این پرداخت ها بیش از 20 درصد جریان سرمایه گذاری مستقیم خارجی در جهان را تشکیل می‌دهند».

 وی توضیح داد:« با توجه به افزایش خطرات برای زیرساخت پرداخت جهانی، ایجاد بخش های ملی در سیستم های پرداخت و ادغام دائم آنها باعث افزایش همکاری اقتصادی بین کشورهای بریکس می شود».

همچنین انتظار می رود در این اجلاس در مورد احتمال استفاده از یک ارز مجازی واحد برای پرداخت بین کشورهای عضو بریکس گفتگو شود. دمیتریف گفت این پرداخت ها از طریق سیستم پرداخت بریکس انجام خواهد شد و اضافه کرد:« صندوق‌های مشترکی که با کمک صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه برای سرمایه گذاری با ارزهای ملی و توسعه فناوری تاسیس می شوند، می توانند زیربنایی برای این سیستم پرداخت باشند».

انتهای پیام/35

 

نظر شما