شناسهٔ خبر: 36460441 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

در گفتگو با «دانشجو» خبر داد؛

نقوی حسینی: منبع تامین هزینه‌های انتخاباتی میلیاردی، «پول‌ کثیف» است / نگرانی بزرگ انتخابات مجلس

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی با بیان اینکه در حال حاضر قانون جامعی برای هزینه‌کرد مالی کاندیدا‌ها وجود ندارد، این موضوع را یکی از نگرانی‌های بزرگ این دوره از انتخابات برشمرد.

صاحب‌خبر -

سیدحسین نقوی حسینی سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، با اشاره به عدم شفافیت مالی کاندیدا‌های انتخابات مجلس، اظهار داشت: در طرح جامع انتخاباتی که کمیسیون شورا‌ها تحت عنوان استانی شدن انتخابات ارائه کرده بود و لایحه جامعی که اخیرا وزارت کشور به مجلس آورد به بحث مالی و هزینه‌های انتخاباتی پرداخته شده بود و مواد و قوانین خوبی را در این خصوص پیشنهاد شده بود که هیچ کدام از آن‌ها به سرانجام نرسید.

وی با بیان اینکه در حال حاضر قانون جامعی برای هزینه کرد مالی کاندیدا‌ها وجود ندارد، این موضوع را یکی از نگرانی‌های بزرگ این دوره از انتخابات برشمرد.

نقوی حسینی تصریح کرد: در حال حاضر افراد با هزینه‌های میلیاردی به میدان آمده و شروع به شام دادن، هزینه کردن و خریدن آدم‌ها کرده اند و البته صراحتا این موضوع را اعلام می‌کنند. یک نفر می‌گوید من با ۲ میلیارد تومان به عرصه انتخابات آمده ام و فرد دیگر می‌گوید ۳ میلیارد آورده ام! آن وقت نمی‌دانم بنده که ۵ میلیون تومان بیشتر در کارتم نیست چگونه می‌توانم با این افراد رقابت انتخاباتی داشته باشم.

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی بخشی از مشکلات هزینه‌های انتخاباتی را ورود پول‌های کثیف به این عرصه تلقی کرد و یادآور شد: چرا که کاندیدا‌هایی که قصد دارند با ۲-۳ میلیارد تومان در انتخابات هزینه کنند قطعا نمی‌توانند از طریق قانونی این منابع مالی را تامین کنند از این رو یکی از منابع تامین هزینه‌های انتخاباتی اش پول‌های کثیف خواهد بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: قطعا وقتی فرد با پول‌های کثیف وارد انتخابات می‌شود و بعضی وقت‌ها هم ممکن است در ورود به مجلس موفق شود آن وقت اقداماتی صورت میگیرد که شان مجلس و نمایندگی را زیر سوال میبرد و باعث شرمندگی مجلس می‌شود.

نظر شما