شناسهٔ خبر: 36460076 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

یک بیماری با علائم آنفولانزا 140 بوشهری را راهی بیمارستان‌ کرد/ فوت 2 نفر

صاحب‌خبر -

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: تا کنون ۱۴۰ بیمار با علائم بیماری‌های تنفسی مشابه آنفولانزا به بیمارستان‌های استان بوشهر مراجعه و تحت درمان قرار گرفته‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالمحمد خواجه‌ئیان اظهار داشت: همه‌ساله با آغاز فصل پاییز بیماری‌های تنفسی نیز در بین مردم شیوع پیدا می‌کند، امسال فعالیت ویروس آنفولانزا در کشور ما زودتر شروع‌شده و به‌تبع آن پیش‌بینی می‌شود که طول مدت شیوع نیز طولانی‌تر شده و همچنین شدت بیماری‌زایی ویروس بیشتر از سال‌های گذشته باشد.

وی با بیان اینکه این نوع آنفولانزا بیشتر در فصل سرما شیوع می‌یابد، تصریح کرد: آنفولانزا ویروسی غیرقابل‌پیش‌بینی است که بیشتر در فصل سرما رواج می‌یابد و تشخیص زمان بروز و شدت بروز آن در افراد دشوار است.

خواجه‌ئیان با اشاره به برخی از راه‌های مؤثر در پیشگیری از بروز آنفولانزا، گفت: شستشوی مرتب دست‌ها مهم‌ترین راهکار برای پیشگیری از بروز این بیماری است. همچنین دوری از افراد مبتلا راهکار بعدی است؛ چراکه ترشحات دهان و بینی فرد مبتلا یکی از مهم‌ترین راه‌های انتقال این ویروس است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: تا کنون ۱۴۰ بیمار با علائم بیماری‌های تنفسی مشابه آنفولانزا به بیمارستان‌های استان بوشهر مراجعه و تحت درمان قرار گرفته اند که تاکنون در خصوص پنج مورد از بیماران جواب آزمایش‌های آنها مثبت گزارش‌شده است.

وی بیان کرد: متأسفانه دو مورد فوت ناشی از بیماری‌های تنفسی در بیمارستان‌های استان بوشهر گزارش‌شده است که نمونه برای آزمایش از نظر ابتلا به آنفلولانزا به آزمایشگاه مرجع ملی ارسال شده و هنوز پاسخ اعلام نشده است.

خواجه‌ئیان اضافه کرد: مردم عزیز برای پیشگیری از ابتلا و همچنین گسترش همه گیری در جامعه باید بهداشت فردی را جدی گرفته و رعایت کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: افراد درصورتی‌که دچار این بیماری شدند در منزل استراحت کرده و از تماس نزدیک ومصافحه با دیگران خودداری کرده و حتما از ماسک یکبار مصرف استفاده کنند.

خواجه‌ئیان هشدار داد: افرادی که سابقه بیماری‌های زمینه‌ای دارند، گروه‌های خاص مانند کودکان، سالمندان (افراد بالای ۶۵ سال) و افرادی که دارای بیماری نقص ایمنی هستند ضروری است واکسن آنفولانزا را تهیه و تزریق کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما