شناسهٔ خبر: 36458881 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

«رم» در «ونیز» سیل‌زده وضعیت فوق‌العاده اعلام کرد

در پی خسارات گسترده سیل در «ونیز» ایتالیا، دولت این کشور امروز در این شهر وضعیت فوق‌العاده اعلام کرده و وعده داد که برای بازسازی مناطق آسیب‌دیده بودجه ویژه اختصاص دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دولت ایتالیا روز پنج‌شنبه در شهر «ونیز» که در روزهای اخیر شاهد بالا آمدن شدید سطح آب بوده، وضعیت فوق‌العاده اعلام کرد.

به نوشته خبرگزاری «پرس اسوسیشن»، «جوزپه کونته» نخست‌وزیر ایتالیا سیل گسترده در شهر توریستی ونیز را «ضربه‌ای به قلب کشور ما» توصیف کرده است.

در روزهای اخیر ونیز که خود به دلیل در جریان بودن آب در خیابان‌هایش معروف است، به دلیل بارندگی شدید با بالا آمدن کم‌سابقه سطح آب روبرو شده است.

به نوشته رسانه‌های محلی، بارندگی و بالا رفتن سطح آب به بسیاری از ساختمان‌های تاریخی در ونیز آسیب زده و همچنین به مرگ دستکم دو نفر منجر شده است.

«لوئیجی بروگنارو» شهردار ونیز دو روز پیش تغییرات اقلیمی را عامل اصلی این «وضعیت بغرنج» خوانده و از دولت ایتالیا برای تأمین هزینه بازسازی مناطق آسیب‌دیده درخواست کمک کرده بود.

کابینه ایتالیا در جلسه امروز خود با این درخواست موافقت کرده و ضمن اعلام وضعیت اضطراری در ونیز، تأیید کرد که بودجه‌ای ویژه برای بازسازی مناطق آسیب‌دیده در سیل تخصیص داده شود.

این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که کونته روز چهارشنبه برای بررسی وضعیت مناطق سیل‌زده شخصا به ونیز سفر کرد.

به گفته مقام‌های محلی، بارندگی و آب‌گرفتگی اخیر، «صدها میلیون یورو» به ونیز آسیب زده است.

انتهای پیام/ق

نظر شما