شناسهٔ خبر: 36454477 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

کانون‌های مساجد استان به۷۰۰کانون افزایش می‌یابد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت:درصدد هستیم سند توسعه فرهنگی استان را تدوین کنیم و تعداد کانون‌های فرهنگی هنرسی مساجد استان را به۷۰۰کانون افزایش دهیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، اسماعیلی در یکصد وششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان که صبح امروز در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: مسجد نخستین خانه‌ای است که خداوند برای انسان‌ها در روی زمین قرار داده و نخستین پایگاه اسلام و سنگر اسلام و انقلاب است.

وی افزود: پراکندگی مکانی مساجد یک ظرفیت بسیار گسترده است و نیروهای مومن و انقلابی در این مکان مقدس حضور دارند و از حیث فرهنگی نیز برنامه‌های اجرا شده در مساجد بسیار اثرگذار است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین اضافه کرد: فعالیت‌های فرهنگی باید هدفمند، جذاب و جوان‌پسند باشد و براین اساس بهترین بستر برای این برنامه‌ها کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است.

اسماعیلی اضافه کرد: درصدد هستیم سند توسعه فرهنگی استان را تدوین کنیم و تعداد کانون‌های فرهنگی هنرسی مساجد استان را به۷۰۰کانون افزایش دهیم.

وی ادامه داد: سهمیه‌ای که به ما داده‌اند ۳۰کانون است اما ما می‌خواهیم با رشد بیشتری در این زمینه حرکت کنیم.

وی عنوان کرد: بنابراین انتظار داریم ردیف اعتباری مشخص از محل اعتبارات عمومی اختصاص می‌یابد ویژه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین تصریح کرد: دوره آموزشی مدیریت فرهنگی را در دستورکار داریم و همکاری صداوسیما در این زمینه نیاز است تا بتوانیم کانون‌های فعال را از طریق صدا و سیما معرفی کنیم.

 

30 دستگاه در امر مسجد تصمیم‌گیر هستند

مدیرکل اوقاف‌و‌امور خیریه استان قزوین نیز در این جلسه اظهار کرد: رهبری فرمودند مسجد باید هسته مقاومت باشد اما هسته مقاومت بودن مسجد با شرایط فعلی بعید به نظر می‌رسد زیرا الان۳۰ دستگاه در امر مسجد تصمیم‌گیر هستند.

حجت‌الاسلام مجیدی عنوان کرد: شرایطی در مساجد ما وجود دارد که ورود نیرو و فکر جدید را امکان‌پذیر نمی‌کند بنابراین ایده و افکار جدید و کارهای نو و خلاقانه در مساجد مظلوم واقع شده است.

وی تصریح کرد: این امر موجب شده آنچه باید در این مکان‌ها اتفاق بیفتد، رخ نمی‌دهد و امروز مساجد آن نقشی که در اوایل انقلاب ایفا می‌کردند را ندارند.

مدیرکل اوقاف‌و‌امور خیریه استان قزوین یادآور شد:

تقاضا دارم در کلان کشور یک مدیریت واحد در حوزه مسجد شکل بگیرد و یک نفر در این زمینه تصمیم‌گیری کند زیرا با شرایط فعلی کاری از پیش نمی‌رود.

انتهای پیام/۷۷۰۱۰/

نظر شما