شناسهٔ خبر: 36454448 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سرمایه‌گذاران سرداران مبارزه با تهاجم اقتصادی هستند

سنندج - ایرنا - معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: کسانی که در مقابل تحریم‌ها ایستاده و در زمینه تولید و ایجاد اشتغال سرمایه‌گذاری می‌کنند، در واقع سرداران مبارزه با هجمه‌های اقتصادی دشمن هستند.

صاحب‌خبر -


محمد نهاوندیان روز پنجشنبه در آیین افتتاح کارخانه تولید و بسته بندی آب معدنی تینو در دیواندره اظهار داشت: امروز هر کسی به نهضت اشتغال و سرمایه‌گذاری در کشور خدمت کند به غیرت اسلامی این سرزمین کمک کرده است.
وی با بیان اینکه اکنون مرزهای عزت و سرافرازی ایران در میدان اقتصاد تعریف می‌شود، اضافه کرد: بدخواهان این سرزمین، اقتصاد را هدف گرفته‌اند و با اعمال تحریم‌های مختلف قصد دارند مانع انجام سرمایه‌گذاری و رونق تولید و تجارت در کشور شوند.
معاون اقتصادی رییس جمهور گفت: در کردستان به لحاظ تاریخی به زیرساخت‌ها بی‌توجهی شده و آنگونه که شایسته است اقدامات اصولی انجام نشده است، بنابراین باید تلاش‌ مضاعفی برای جبران عقب‌ماندگی‌ها و کاستی‌های گذشته صورت گیرد.
نهاوندیان تاکید کرد: کردستان دارای ظرفیت‌های بسیار غنی در بخش کشاورزی است و باید با ایجاد سردخانه و صنایع تبدیلی برای توسعه این استان بهره گرفت، ضمن اینکه با ایجاد فرصت اشتغال و حمایت از جوانان توانمند و مستعد به عنوان سرمایه‌های کشور، می‌توان گام‌های اساسی در زمینه توسعه برداشت.
وی در ادامه ضمن تبریک هفته وحدت به مسلمانان اظهار داشت: باید به توصیه‌های پیامبر(ص) در زمینه حفظ انسجام عمل کرد و با چنگ زدن به ریسمان محکم الهی، چشم بدخواهان ایران را کور کرد.
معاون اقتصادی رییس جمهور بر لزوم توجه به اشتراکات بین مذاهب اسلامی و دوری از پرداختن به اختلافات تاکید کرد و افزود: هفته وحدت باید هفته تجدید عزم و اراده برای تحکیم انسجام ملی باشد، همچنانکه در هشت سال دفاع مقدس همه در کنار یکدیگر عزت و شرف را برای کشور رقم زدیم.
نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی نیز در این ایین اظهار داشت: مردم کردستان با حداقل‌ها زندگی می‌کنند و بسیاری از روستاها از لحاظ جاده و امکانات ارتباطی با مشکل مواجه هستند.
سیدمهدی فرشادان با بیان اینکه افتتاح کارخانه تولید آب معدنی نشان از انجام اقدامات عمرانی و اشتغالزایی در کردستان دارد، اضافه کرد: چنین پروژه‌هایی بارقه امید را در دل مردم این استان روشن می‌کند و باید همچنان به تلاش برای توسعه این منطقه پرداخت.
وی بر لزوم افزایش تسهیلات اشتغالزایی در استان تاکید کرد و گفت: نیاز است به کردستان ویژه دیده شده و از سرمایه‌گذاری در این منطقه برای رونق کسب و کار حمایت کرد.
محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهور با همراهی جمعی از معاونین وزرا، روسای سازمان ها و نهادهای حوزه های مالی و  اقتصادی کشور به منظور ارزیابی پیشرفت طرح های توسعه ای، اقتصادی و عمرانی به استان کردستان سفر کرده است.

سفر نهاوندیان به استان کردستان سه روزه و تا جمعه ادامه دارد، بازدید از طرح‌های بازآفرینی شهری؛ بافت فرسوده و شرکت در ستاد بازآفرینی کردستان و همچنین جشن آوای ارادت از برنامه‌های وی در اولین روز سفر (چهارشنبه) به این استان بود.

شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی کردستان در اولین روز سفر معاون اقتصادی رئیس جمهور به این استان چندین کارگروه با حضور مسئولان کشوری در استان برگزار کرد که شامل کارگروه مرز، گمرک و تجارت، کارگروه امور مالیاتی، بیمه و تامین اجتماعی، کارگروه معدن و کارگروه بانکی بود.

نهاوندیان صبح پنجشنبه در سی و چهارمین شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان که با محوریت جمع بندی مشکلات حوزه معدن، گمرک، تجارت، امور مالیاتی، بیمه، تامین اجتماعی و بانکی برگزار می‌شود شرکت کرد.

وی پس از شرکت در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی به شهرستان دیواندره برای بهره برداری از کارخانه آب معدنی تینو و پس از آن به بانه برای بازدید از مرز سیرانبند سفر کرد.

معاون اقتصادی رییس جمهور در روز سوم سفر (جمعه) خود نیز در همایش بهبود فضای کسب و کار در دانشگاه کردستان حضور می‌یابد.

نظر شما