شناسهٔ خبر: 36454240 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

هفته وحدت نماد «اتحاد و انسجام» شیعه و سنی در کردستان است

امام جمعه شهرستان بیجار هفته وحدت را نماد اتحاد و انسجام دنیای اسلام توصیف کرد و گفت: باید همه مسلمانان شیعه و سنی در برابر توطئه‌های دشمنان هوشیار باشند.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام علی مرادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در بیجار، با تبریک هفته وحدت و میلاد با سعادت نبی مکرم اسلام حضرت محمد المصطفی (ص) و امام جعفر صادق (ع) بر عموم مسلمین جهان اظهار داشت: وحدت در کشور ایران اسلامی و استان کردستان در مدت 40 سال اخیر نهادینه شده است.

وی با بیان اینکه مردمان استان کردستان پایبند به وحدت اسلامی هستند، افزود: مردم عواقب شکست وحدت را مشاهده کرده‌ که چه گرفتاری، اختلاف و درگیری‌هایی دنبال داشته، بنابراین هیچ‌گاه اجازه سوءاستفاده به دشمنان نمی‌دهند.

امام جمعه شهرستان بیجار با بیان اینکه وحدت پشتوانه قرآنی، عقلی و تجربی دارد، گفت: امروز در سایه تلاش علما و فعالان فرهنگی حفظ وحدت و انسجام در استان کردستان به یک فرهنگ تبدیل شده است.

وی با ذکر اینکه کشور ایران اسلامی برای داشتن وحدت، جهان اسلام را نیز به وحدت دعوت می‌کند، خاطر نشان کرد: ادیان الهی در این راستا حول محور توحید به وحدت دعوت شده تا به عنوان یک نماد اقتدار نظام اسلامی مطرح شوند.

مرادی با بیان اینکه برگزاری مراسمات و جشن‌های هفته وحدت تأثیرات مهم و مثبتی در همدلی جامعه دارد، افزود: باید مسلمانان در این ماه تلاش کرده که مراسم مولودی‌خوانی را در چارچوب موازین دینی برگزار کنند تا عبادت آنها خشنودی خداوند را به دنبال داشته باشد.

وی خدشه به وحدت اسلامی را زمینه‌ساز شکست مسلمانان از دشمنان دانست و گفت: امت اسلام باید در برابر دشمنانی که به دنبال تفرقه‌افکنی میان شیعه و سنی هستند، هوشیار باشند.

امام جمعه شهرستان بیجار هفته وحدت را نماد اتحاد و انسجام دنیای اسلام توصیف کرد و یادآور شد: هفته وحدت زمینه‌ساز هوشیاری بیشتر در برابر تفرقه‌افکنان بوده و مسلمانان باید با وحدت و یکدلی اسلام واقعی را به دنیا معرفی کنند.

انتهای پیام/484/ز

نظر شما