شناسهٔ خبر: 36454218 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار آذربایجان‌غربی صدای مردم شد:

بازنگری در برخی مصوبه‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه ضروری به نظر می‌رسد

ارومیه- ایرنا- نماینده عالی دولت در آذربایجان‌غربی گفت: با توجه به مشکلات موجود و نیاز منطقه، بازنگری در برخی مصوبه‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه ضروری به نظر می‌رسد.

صاحب‌خبر -

محمدمهدی شهریاری روز پنجشنبه در دوازدهمین جلسه کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه که با حضور «اسحاق جهانگیری» معاون اول رئیس‌جمهوری در ارومیه برگزار شد، افزود: اختصاص آب به بخش صنعت و کشت گلخانه‌ای در کنار بازنگری در بازاجرای سد در مناطق حاشیه‌ای و شبکه‌های آبیاری از جمله موارد مهم در این خصوص است.
وی با قدردانی از توجه ویژه دولت تدبیر و امید به دریاچه ارومیه و اقدامات موثر ستاد احیا، اضافه کرد: مهمترین مشکل ما تخصیص نیافتن آب برای کشت گلخانه‌ای است که مانع سرمایه‌گذاری در این حوزه ‌می‌شود.
‌وی بیان کرد: برخی طرح‌های اجرایی در حوزه سدسازی نیز در این حوضه متوقف شده که از جمله آنها می‌توان به سد نازلو با ۳۴ درصد پیشرفت، سد سیمینه رود با ۱۵.۶ درصد پیشرفت و سد باراندوز با ۱۳ درصد پیشرفت اشاره کرد.
استاندار آذربایجان‌غربی تاکید کرد: این در حالی است که برای برخی از آنها نیز میلیاردها تومان هزینه شده و از جمله آنها هزینه ۶۴ میلیارد تومانی در خصوص سد نازلو را می‌توان ذکر کرد.
شهریاری گفت: برخی شبکه‌ها نیز بر اساس مصوبه‌های این ستاد متوقف شده که شبکه‌های «زولا و دریک» سلماس، نازلو و شهرچای ارومیه، حسنلو نقده و زرینه‌رود و ساروق از جمله آنهاست.
وی با اشاره به اختصاص ۱۵۰ میلیون مترمکعب آب شرب از زرینه‌رود به آب شرب شهر تبریز، افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد که این آب به بخش شرب اختصاص نیافته است و در بخش دیگری مصرف می‌شود.
وی بیان کرد: علاوه بر آن ۲۰۰ میلیون مترمکعب هم از رودخانه ارس که باید بخشی از حقآبه دریاچه ارومیه را تامین کند، به آذربایجان‌شرقی می‌رود.

وی اضافه کرد: مردم باید به خاطر اقدامات انجام‌شده برای احیای دریاچه ارومیه قدردان دولت باشند هرچند دولت این را وظیفه خود می‌داند؛ امیدوارم با تکمیل طرح‌های ستاد احیا شاهد بهبود روزافزون وضعیت دریاچه باشیم. 

«اسحاق جهانگیری» معاون اول رییس‌جمهوری روز گذشته در سفری ۲ روزه وارد ارومیه شد و امروز علاوه بر افتتاح طرح‌های بیمارستانی در میاندوآب از تونل انتقال آب به دریاچه ارومیه در نقده و آخرین وضعیت دریاچه ارومیه بازدید کرد؛ وی در مصاحبه بدو ورود به آذربایجان‌غربی نیز گفت که احیای دریاچه ارومیه برای دولت خیلی مهم است و این دریاچه پس از احیا به کانون حیات و توسعه منطقه و کشور تبدیل می‌شود.

نظر شما