شناسهٔ خبر: 36453625 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

کمرنگ شدن مسجد موجب افزایش آسیب‌های اجتماعی شده است

استاندار قزوین گفت: کمرنگ شدن مسجد در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی موجب افزایش آسیب‌های اجتماعی در جامعه شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، هدایت‌الله جمالی‌پور در یکصد و ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان که صبح امروز در استانداری قزوین برگزار شد اظهار کرد: معتقدیم مسجد یکی از کانون‌های مهم اثرگذار و بازدارنده آسیب‌های اجتماعی بوده و از دیرباز پایگاه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی مردم به شمار می‌رود.

وی افزود: در دوران پیروزی انقلاب نیز بخش عظیمی از فعالیت‌های انقلابی در مساجد شکل گرفت و الحمدالله این فعالیت‌ها به پیروزی انقلاب منتج شد.

استاندار قزوین اضافه کرد: کمرنگ شدن مسجد در حوزه‌های مختلف از جمله حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی موجب افزایش آسیب‌های اجتماعی در جامعه شده است و اگر ریشه آسیب‌های اجتماعی را بیابیم، متوجه می‌شویم بخش عظیمی از آن ناشی از مشکلات فرهنگی و مذهبی است بنابراین هر اندازه مسجد وحدت‌بخش و فعال‌تر باشد می‌توانیم این آسیب‌ها را بهتر کنترل کنیم.

جمالی‌پور ادامه داد: در استان قزوین باید کار جدیدی را در حوزه مساجد آغاز کنیم زیرا باور ما این است که اگر در جنگ و انقلاب پیروز شدیم، هسته آن مسجد است.

وی عنوان کرد: اگر به مردم اعتماد کنیم و مردم در مسجد فعالیت کنند فارغ از اینگه چه دیدگاه و گرایش سیاسی دارند، بسیاری از مسایل جامعه حل می‌شود.

استاندار قزوین تصریح کرد: هیئت امنای مساجد باید مردمی شود و مردم نخبگان و شایستگان محله خود را به عنوان هیئت‌امنا انتخاب کنند و دولت هم با بضاعتی که دارد در کنار آن‌ها قرار گیرد تا کانون مساجد فعال شود.

جمالی‌پور گفت: اینکه مسجد کانون هر فعالیتی باشد، می‌تواند مسجد را تقویت کند و حتی مهدکودک هم می‌تواند در مساجد باشد.

وی بیان کرد: پیشنهاد می‌کنم شورای سیا‌ست‌گذاری مساجد استان را تشکیل دهیم تا مشکلات حوزه مساجد استان مرتفع شود.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: باید کانون خیرین مسجدساز را در استان تشکیل دهیم تا خیرین مسجدساز در محله‌هایی از استان که مسجد نیست، ورود پیدا کنند.

جمالی‌پور با تأکید بر اینکه مسجد محل وفاق ملی است و همه ما در برابر مسجد وظایفی برعهده داریم و باید نسبت به آن حساس باشیم، یادآور شد: اگر به مسجد به عنوان یک کانون اصلاح‌گر توجه نکنیم، آسیب‌های اجتماعی می‌تواند دامن همه ما را بگیرد.

انتهای پیام/۷۷۰۱۰/

نظر شما