شناسهٔ خبر: 36453435 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سرکنسول گوانجو: ظرفیت های علمی فرصت ارزشمندی برای همکاری تهران و پکن است

پکن- ایرنا- سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در گوانجو چین اظهار کرد: همکاری چین و ایران در حوزه تحقیق و فناوری، فرصت های ارزشمندی را برای دو ملت و جوامع علمی و پژوهشی آنها فراهم کرده است تا با تبادل دستاوردهای یکدیگر، هم بخش صنعت و تجارت خود را توسعه دهند و هم به ارتقاء زندگی مردم خود کمک کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا «خلیل شیرغلامی» روز پنجشنبه در نشست تجاری فناوری شرکت های ایرانی و چینی در حاشیه نمایشگاه شنجن در جنوب چین افزود: برگزاری این نشست در شنجن شهری که پیشگام نوآوری، فناوری و اقتصاد دانش بنیان در چین به شمار می رود، نشانه ای از اراده کشور ما برای تقویت همکاری ها با چین در حوزه فناوری های برتر است.

وی از حضور «سورنا ستاری» معاون علمی و فناوری جمهوری اسلامی ایران در شنجن به عنوان نشانه مهمی از این اراده یاد کرد و گفت: چین و ایران دارای ظرفیت های علمی و پژوهشی عظیم، نیروی انسانی جوان و مستعد و پیشرفت های فوق العاده در حوزه فناوری هستند که جایگاه اول و چهارم آنها در فناوری پیشرفته نانو، گواه این واقعیت است.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در گوانجو افزود: این شرایط، ظرفیت های بزرگی را برای همکاری برد-برد دو کشور فراهم می سازد.  

نمایشگاه فناوری های پیشرفته شنجن روز چهارشنبه با حضور سه هزار شرکت از حدود ۱۰۰ کشور جهان از جمله جمهوری اسلامی ایران گشایش یافت.

نظر شما