شناسهٔ خبر: 36453335 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

استاندار قزوین:

مشارکت مردم لازمه رونق مساجد است

جمالی پور گفت: اگر بخواهیم مسجدی موفق شود، باید مردم در تصمیم سازی و تصمیم گیری مشارکت داشته باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «هدایت اله جمالی پور» در یکصدوششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی مشترک با شورای سیاستگذاری کانون های فرهنگی هنری مساجد (فهما) استان قزوین که امروز (پنجشنبه ۲۳ آبان) در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: مسجد یکی از کانون های مهم و اثرگذار در حوزه اجتماعی بوده و بازدارنده در حوزه آسیب های اجتماعی است.

 

استاندار قزوین ادامه داد: از گذشته، مسجد پایگاه مهم در رویدادهای فرهنگی و اجتماعی بوده است به طوری که بخش عظیم فعالیت های انقلاب در درون مسجد شکل گرفت و مسجد کانون و مکانی اثرگذار در حوزه اجتماعی، فرهنگی، دینی و انقلابی بوده است.

 

وی عنوان کرد: بخشی از مسائلی که جامعه به آن مبتلا شده به دلیل کمرنگ شدن نقش مسجد در حوزه های مختلف از جمله حوزه های فرهنگی و اجتماعی است، هرچه مسجد ما فعال تر بوده و وحدت بخش باشد می توانیم بخشی از مسائل را کنترل کرده و مدیریت کنیم.

 

جمالی پور اضافه کرد: اعتقاد و باور ما این است اگر در هشت سال جنگ تحمیلی، پیروز شدیم، علت در مسجد است و اگر در انقلاب پیروز شدیم هم علت آن مسجد است.

 

وی تأکید کرد: ما باید به مردم اعتماد کنیم و مسجد، کانونی مردمی شود و مردم در مسجد به عنوان یک بستر و کانون فعالیت کنند، باید این ظرفیت را ایجاد کنیم و اگر بخواهیم مسجدی موفق شود باید مردم در تصمیم سازی و تصمیم گیری مشارکت داشته باشند.

 

استاندار قزوین گفت: لازم است شورای سیاست گذاری مساجد در استان با حضور مدیران تشکیل شود و نقاط ضعف موجود در حوزه مسجد بررسی شده و مرتفع شود و در این شورا می توانیم کانون خیرین مسجد ساز را ایجاد کرده و از ظرفیت خیران استفاده کنیم.

 

وی خاطر نشان کرد: باید اعتماد سازی کنیم تا مردم احساس کنند مسجد، خانه، پایگاه و پناهگاه شان است و مسجد محل وفاق ملی است و در هفته وحدت و این ایام، مسجد باید مرکز وحدت اسلامی باشد.

 

جمالی پور گفت: همه در برابر مسجد وظیفه داریم و باید نسبت به مسجد حساس باشیم و اگر به مسجد به عنوان کانون هدایت گر توجه نکنیم، آسیب ها می تواند دامن همه ما را بگیرد.

 

وی یادآور شد: مسجد محل نماز و کار فرهنگی است و همه ظرفیت ها باید در کنار مسجد کنار هم قرار گیرند تا مسجد رونق گیرد و پرنور شود و این اشکال است که جوان ما در مسجد نباشد، بنابراین باید به جوانان اهمیت دهیم و کانون های فرهنگی هنری را فعال کنیم و ان شاالله شرایط ویژه ای را برای مساجد درست کنیم تا وضعیت بهتر شود.

 

نظر شما