شناسهٔ خبر: 36453050 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تاکید کرد:

نظارت بر فعالیت کوره‌های گچ و آجرپزی در شرایط آلودگی هوا

نمایندگی دانشگاه اصفهان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه از عصر امروز پنجشنبه شرایط جوی اصفهان بهبود یافته و آلایندگی ها تخلیه می شود، گفت: در شرایط افزایش آلاینده های جوی، کاهش فعالیت واحدهای تولید گچ خاکی و کوره های آجرپزی از سوی اداره کل محیط زیست استان به دقت بررسی و نظارت می شود.

صاحب‌خبر -

منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه براساس اعلام قبلی اداره کل هواشناسی استان از روز دوشنبه تا پنجشنبه این هفته شرایط برای افزایش غلظت آلاینده های جوی در کلانشهر اصفهان و شهرک های صنعتی در مناطق مرکزی شمالی ازجمله کاشان و به ویژه در نیمه نخست روز مهیا بود، افزود: غبارآلودگی، کاهش دید افقی و افت کیفیت هوا هم از آثار این شرایط جوی بود.

وی با بیان اینکه در دو سه روز گذشته وضعیت ناسالم برای گروه های حساس بود، تاکید کرد: براساس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از عصر امروز شرایط جوی اصفهان بهبود پیدا کرده و آلایندگی ها تخلیه می شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به تشکیل جلسه کارگروه اضطرار آلودگی هوا، افزود: باتوجه به اینکه اعداد و ارقام و شاخص های وضعیت آلایندگی هوای اصفهان خیلی بالا نرفت و فقط در حد شرایط ناسالم برای گروه های حساس بود تدابیری اتخاذ شد تا در نهایت وضعیت به شرایط ناسالم برای عموم تبدیل نشود.  

وی اظهار کرد: خوشبختانه با تصمیمات خوبی که در این کارگروه گرفته شد عملکرد قابل قبولی حاصل شد، ازجمله اینکه پلیس راهنمایی و رانندگی فعالیت خود را در برخورد با موارد تخلف ازجمله تردد خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی و همچنین محدوده طرح ترافیک در شهر اصفهان تشدید کرد.

وی با اشاره به وجود ۱۶۰ دوربین ثبت تخلف در شهر اصفهان و نظارت جدید بر تردد خودروهای در سطح شهر، گفت: در همین حال به مردم توصیه شد تا همکاری لازم را داشته باشند و از خودروهای شخصی کمتر استفاده کرده و بیشتر از وسایل حمل و نقل عمومی و ازجمله مترو استفاده کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان به یکی دیگر از تصمیمات گرفته شده در کارگروه اضطرار آلودگی هوای اصفهان اشاره کرد و افزود: مصوب شد سازمان صمت با همکاری محیط  زیست به کوره های آجرپزی و گچ و معادن اطراف شهرها ازجمله برخوار، اصفهان، شاهین شهر و سجزی ابلاغ کند که فعالیت خود را خیلی محدود و یا متوقف کنند.

شیشه فروش ادامه داد: در این ایام هشت مرکز معاینه فنی در اصفهان و ۴۲ مرکز در کل استان باید فعالیت خود را به صورت جدی انجام دهند و این موضوع به شهرداری اصفهان و شهرداری شهرهای درمعرض آلودگی هوا ابلاغ شده است.

 وی همچنین از برخورد با هر اقدامی ازجمله سوزاندن برگ ها و خاشاک توسط کارگران شهرداری ها و ته مانده مزارع از سوی کشاورزان که باعث افزایش آلودگی و ایجاد دود و غبار می شود، خبر داد و گفت: در این زمینه محیط زیست موظف به پیگیری و کنترل است و باید تیم های گشت را به مناطق بفرستد.  

به گفته شیشه فروش، به منظور عدم مواجهه افراد آسیب پذیر با شرایط آلودگی هوا بسته های سلامتی از سوی مرکز بهداشت درنظر گرفته و به گروه های هدف اعلام شد، همچنین اداره کل آموزش و پرورش و اداره سلامت و تربیت بدنی آموزش و پرورش باید نسبت به ساعت ورزش مدارس و مهدهای کودک در ساعات آلودگی هوا نظارت لازم را داشته باشند.

وی در پایان تاکید کرد: تمام دستگاه های اجرایی استان باید نسبت به الزامات قانون هوای پاک اقدام کنند تا این قانون باید در بخش های مختلف پیگیری و اجرایی شود.

انتهای پیام

نظر شما