شناسهٔ خبر: 36452525 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیرکل اوقاف آذربایجان شرقی:

موقوفات ربع رشیدی در شش کشور گسترده است

حجت الاسلام حسینی گفت:بیشترین بخش موقوفه خواجه رشید الدین فضل الله همدانی(ربع رشیدی) که در قرن هفتم هجری وقف شده، به تبریز و آذربایجان شرقی تعلق دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت الاسلام «سیدشهاب الدین حسینی» امروز در جمع پزشکان واقف اظهار داشت: بیشترین بخش موقوفه خواجه رشید الدین فضل الله همدانی که در قرن هفتم هجری وقف شده، به تبریز و آذربایجان شرقی تعلق دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با بیان این‌که این واقف خیراندیش در ۶ کشور دنیا از جمله ترکیه، سوریه و عراق و همچنین در ۸ استان کشور، موقوفاتی به یادگار گذاشته است، گفت: یکی از موضوعاتی که در نیات واقفین مورد توجه قرار می گیرد، بحث درمان و پزشکی است.

وی از موقوفه بیمارستان ۶۴۰ تخت خوابی مردانی آذر در منطقه خاوران تبریز نیز به عنوان بزرگترین موقوفه ثبت شده در استان، بعد از انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: این بیمارستان تخصصی در زمینی به وسعت ۹ هکتار با زیربنای ۵۵ هزار مترمربعی در چهار طبقه در حال احداث است.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: برای ساخت این بیمارستان تاکنون ۱۱۰ میلیارد تومان هزینه شده و ۲۰۰ میلیارد تومان نیز نیاز است تا بصورت کامل برای خدمت به کودکان بیمار به بهره برداری برسد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ادامه داد: هم اکنون ۶ بیمارستان از جمله اسدآبادی، شهید محلاتی، ارتش، ۲۹ بهمن تبریز، نیکوکاری و همچنین آزمایشگاه استان در عرصه ها و اعیانی وقفی بنا شده اند که در همه اینها مردم از عواید وقف در خصوص درمان و پزشکی استفاده می کنند.

وی از رویکرد جدید سازمان اوقاف در توسعه علوم نوین خبر داد و گفت: علوم دانش بنیان، تازه های پزشکی و نانو فناوری، عرصه های جدیدی برای نیت واقفین هستند تا از داشته های وقف در این حوزه ها، بهره مند شویم.

حسینی با بیان این‌که وظیفه اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اجرای امینانه به نیات واقف خیراندیش است، یادآور شد: هم اکنون در کشور بیش از ۸۰۰ نوع نیت شناخته شده وجود دارد.

نظر شما