شناسهٔ خبر: 36452361 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

عضور کارگروه بانکی استان کردستان:

سقف اختیارات سرپرستی بانک‌های کردستان افزایش یابد

50132

عضور کارگروه بانکی استان کردستان، گفت: با توجه به نوسانات نرخ ارز، افزایش سقف اختیارات سرپرستی بانک‌های استان نسبت به سال ۹۷ باید سه برابر شود.

صاحب‌خبر -

جمال توپچی امروز (23 آبان) در سی و چهارمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان کردستان، اظهار کرد: با توجه به تحریم‌های ظالمانه و کاهش ارزش پول ملی و نیاز به برابری سرمایه در گردش، الزام واحدهای تولیدی کوچک و متوسط به ارائه صورت‌های مالی حسابرسی شده از 10 میلیارد ریال به 50 میلیارد ریال افزایش داده شده است.

وی افزود: با توجه به نوسانات نرخ ارز افزایش سقف اختیارات سرپرستی بانک‌های استان نسبت به سال ۹۷ باید سه برابر شود.

عضور کارگروه بانکی استان کردستان، ذکر کرد: با توجه به عقب ماندگی و کم برخورداری استان، مصوب شده که بانک‌های عامل بدون در نظر گرفتن منابع و مصارف نسبت به پذیرش و بررسی واحدهای تولیدی اقدام کنند.

 توپچی عنوان کرد: واحدهای تولیدی در اخذ تقاضای تسهیلات ضمن رعایت قانون تسهیل موافقت مازاد وثیقه نزد سایر بانک‌ها و امکان جابجایی وثیقه مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: مجموع تسهیلات اعطای سرمایه در گردش به میزان 20 درصد فروش کالا یا خدمات بر مبنای صورت‌های مالی حسابرسی شده یا اظهارنامه مالیاتی مجاز بوده است و مصوب شده که بانک‌های استان از این محدودیت برای کمک به توسعه استان مستثنی شوند.

عضور کارگروه بانکی استان کردستان، با اشاره به افزایش اعتبار تخصصی اجرای بند ل تبصره 16 قانون بودجه سال 98 در استان کردستان، خاطرنشان کرد: بند خ ماده ۳۳ برنامه ششم توسعه اقتصادی در خصوص تسهیلات کشاورزی و بخشودگی جرائم باید تا پایان سال جاری اجرایی شود.

توپچی یادآور شد: بخشودگی سود و کارمزد و جریمه وام های دریافتی کشاورزان خسارت دیده از حوادث غیر مترقبه و اعمال اصل وام آنان به مدت سه سال به میزان خسارت توسط کارگروه متشکل از جهاد کشاورزی، بانک مربوطه و فرمانداری شهرستان حاصل می‌شود.

در ادامه محمد علی طهماسبی، معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: یک میلیون و ۲۳۰ هزار هکتار سطح کل اراضی کشاورزی کردستان است که از این میزان فقط ۱۳۰ هزار هکتار معادل ۱۰ درصد آبی است.

وی افزود: این نسبت باید برعکس شود و معادل اراضی آبی استان به ۹۰ درصد برسد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: میزان ذخایر آب سدهای کردستان دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون مترمکعب است که مقدار کمی از آن برای استان استفاده می شود.

وی با اعلام اینکه ارائه سه طرح پیشخوان در کردستان با وجود اخذ همه مجوزهای کشوری، به دلیل تخصیص نیافتن آب اجرایی نشده و به این ترتیب از طرح توسعه غرب محروم مانده است، گفت: متاسفانه اکنون این طرح ها با وجود تخصیص آب نیز،  به دلیل نبود اعتبار اجرایی نشده است.

وی ایجاد ۱۰۰ هزار هکتار اراضی آبی،۵۰ هزار هکتار اراضی گیاهان دارویی و افزایش ۱۳ هزار تنی تولیدات گوشت  در استان را سه طرح مهم پیشخوان ذکر کرد و گفت: تحقق اجرای این سه طرح  ۵۶ هزار شغل جدید مولد در کردستان ایجاد می کند که باید دولت برای اجرای آن کمک کند.

در ادامه قریب -معاون سازمان تامین اجتماعی-، با اشاره به اینکه رویکرد سازمان تامین اجتماعی در اجرای عدالت است، گفت: از 33 استان برنامه‌های آموزشی برای همه اعضا اجرا کرده‌ایم که خوشبختانه نتایج خوب و ملموسی داشته است.

انتهای پیام

نظر شما