شناسهٔ خبر: 36452357 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون دادستان کل کشور:

یکی از سرنخ‌های عوامل فسادزا کشور در بانک‌هاست

50251

معاون قضایی دادستان کشور گفت: نمی‌توان در یک جلسه نشست و مدام بانک‌ها را محکوم کرد ولی یکی از سرنخ‌های عوامل فسادزا در کشور در بانک‌ها هستند .

صاحب‌خبر -

سعید عمرانی امروز در سی و دومین اجلاس سراسری خانه های صنعت، معدن و تجارت در نمایشگاه بین المللی مشهد اظهار کرد: در طول تاریخ هر گاه امام تنها مانده، ما صدمه خورده‌ایم. امروز روز مبادای جمهوری اسلامی است که هر کس هر ظرفیتی دارد باید به میدان آید. امروز به عاقل نیاز نداریم بلکه به مدیر عاشق نیاز داریم که وجود خود را وقف کاری کند که رهبر و ملت از او انتظار دارند. 

وی ادامه داد: امروز کار مردم دست ما افتاده و اگر در آن کوتاهی کنیم، سیدالشهدا(ع) را در عاشورا تنها گذاشته ایم، همه ما سرباز این نظام هستیم و هر کس در هر دستگاهی خوب کار کند، با ماست. امروز روز کار است و باید خود را وقف آن کنیم، باید به تولیدکننده خدمت کرد و کفش تولیدگر را جفت کرد، ما نیز آمادگی داریم گره‌های فعالان اقتصادی را باز کنیم. 

عمرانی عنوان کرد: باید عوامل فسادزا را بررسی کرد، لازم است حتما ستادها در خانه‌های صمت راه اندازی شود و کار کارشناسی صورت گیرد، کار کارشناسی مهم است ولی نباید دچار افراط و تفریط شد. حکومت در این سال‌ها همه اختیارات را گرفته و این اختیارات باید بازگردد ولی نباید این کار به صورت افراطی صورت گیرد. 

معاون قضایی دادستان کل کشور با بیان اینکه خود بخش خصوصی باید کار را برعهده گیرد، گفت: کاری کرده ایم که بخش خصوصی احساس می کند نیاز به قیم دارد. حکومت نتوانسته نقدینگی را با تعریفی به سمت تولید ببرد. همین عدم تعریف موجب شده بنگاه‌های اقتصادی شکل گیرد. رونق اقتصادی انشالله تبدیل به یک قافیه شعر نشود که هر مسئولی آن را بیان کند. این رونق یعنی اینکه باید آن را عملیاتی کنیم. هر تولیدکننده که زندانی است، به من اعلام کنید. ما آمادگی داریم که انجام وظیفه کنیم.

در ادامه این نشست علی رسولیان، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی، با بیان اینکه در اسلام علمای دینی فقر را نکوهش کرده‌اند و بر معیشت مردم و تامین آن تاکید داشته‌اند، گفت: آیا می‌توان بدون حمایت از تولید فقر را ریشه کن کرد، ما با موانع جدی در توسعه کشور مواجه هستیم. تمرکزگرایی، اختلافات سیاسی، بروکراسی و... نمونه‌هایی از این موانع است که ما برای عبور از آن مسیر دیگری را در این استان تعریف کرده‌ایم و آن، این بود که در قالب یک مثلث توسعه اقتصادی و فرهنگی، همه کارگزاران یک استان را کنار هم برای افزایش تولید و بهبود معیشت جمع کردیم.

وی ادامه داد: در این راستا استان به 12 منطقه تقسیم شد و از بخش خصوصی خواهش کردیم استان ما و روستاهای ما را بسازند. ما همه زیرساخت‌ها را به روستاها برده‌ایم ولی این کار نتیجه عکس داده و جمعیت روستاییان ما از 75 به 25 درصد رسیده است، در این مسیر همه ائمه جماعات و نمایندگان و همچنین 102 شرکت پای کار آمدند.  

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: هدف این کار این بود که بخش خصوصی محوریت توسعه در بخش‌های مختلف را بر عهده گیرد و خود بخش خصوصی پیگیری آن را نیز دنبال کند. اقدام دیگر استان نیز این بود که بدانیم چه کسانی کار سرمایه گذاری انجام می دهند. بر این اساس از هر کسی که سرمایه گذاری می کند، اعلام حمایت شد، در نتیجه این اقدام 1129 نفر و شرکت اعلام کردند که پروژه سرمایه گذاری برای این استان دارند. 

رسولیان خاطرنشان کرد: در استان ما 128 هزار میلیارد تومان زمینه سرمایه گذاری فراهم شده که تاکنون به میزان 108 هزار میلیارد تومان، آمادگی برای سرمایه گذاری اعلام شده که اسامی تک تک آن وجود دارد و نزدیک 50 درصد از این متقاضیان اعلام کردند، شخصا سرمایه را می آورند و نیازی به تسهیلات ندارند. به اعتقاد من این 108 هزار میلیارد تومان می تواند به 200 هزار میلیارد تومان نیز برسد. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه برای حمایت از تولید در استان 3 اقدام صورت گرفت، اظهار کرد: در این استان یک کمیته تامین مالی با کمک بانک ها ایجاد شد چراکه در خراسان رضوی 108 هزار میلیارد تومان در بانک‌ها وجود دارد. مساله دیگر این است که بروکراسی فرایندهای ما زیاد است، بخشی از این مساله به قوانین و دستورالعمل‌ها برمی‌گردد، همچنین نگاه‌های منفی به دستگاه‌ها وجود دارد. در همین راستا از 30 فرایند مهم، 8 مورد بررسی شد که با بهبود آن، 45 درصد از هزینه‌ها کاهش یافت. 

وی خاطرنشان کرد: امسال علی‌رغم تحریم‌ها در خراسان رضوی در 6 ماهه نخست، میزان مصرف گاز صنعتی 9 و میزان مصرف برق 8 درصد افزایش پیدا کرده است.

انتهای پیام

نظر شما