شناسهٔ خبر: 36452279 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

کسب سهمیه المپیک 2020 در رشته تیراندازی با تفنگ‌های بی‌فشنگ

با پایان یافتن رقابت‌های قهرمانی آسیا و کسب 6 سهمیه المپیک در رشته تیراندازی، پیام‌های تبریک مسئولان در رسانه‌ها منتشر شد. اما در حالی از نتایج تیراندازی استقبال می‌شود که در طول ماه‌های گذشته مربیان و بازیکنان این رشته نسبت به شرایط تمرینات گلایه زیادی داشتند، اما کسی توجهی به این اعتراضات نشان نمی‌داد.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین|چهاردهمین دوره رقابت‌های تیراندازی قهرمانی آسیا هفته گذشته در دوحه قطر به پایان رسید و با توجه به کسب چهار سهمیه المپیک 2020 توکیو عملکرد تیراندازان ایرانی را می‌توان مثبت ارزیابی کرد. تیراندازی در طول سال‌های گذشته به دلیل شرایط اقتصادی و تحریم با مشکلات زیادی روبه‌رو بوده، اما از دل تمریناتی که گاهی حتی بدون فشنگ برگزار شده حالا 6 سهمیه المپیک توکیو به دست آمده است.

 

با پایان یافتن رقابت‌های قهرمانی آسیا و کسب 6 سهمیه المپیک در تیراندازی، پیام‌های تبریک مسئولان در رسانه‌ها منتشر شد. اما در حالی از نتایج تیراندازی استقبال می‌شود که در طول ماه‌های گذشته مربیان و بازیکنان این رشته نسبت به شرایط تمرینات گلایه زیادی داشتند، اما کسی توجهی به این اعتراضات نشان نمی‌داد.

 

الهام هاشمی در شهریورماه 98، پس از کسب 2 سهمیه المپیک، در حالی که 2 ماه به این مسابقات باقی مانده بود گفته بود: «حالا که فشنگ برای تمرینات در تفنگ سه‌ وضعیت تامین نمی‌شود بهتر است کسی انتظار کسب سهمیه را هم در این رشته نداشته باشد.»

 

با وجود اعتراض‌ها، تغییر چندانی در شرایط تیراندازی حاصل نشد و تیم در همین شرایط راهی رقابت‌های تیراندازی قهرمانی آسیا شد.

 

تیراندازان ایران در این رقابت‌ها موفق شدند چهار سهمیه کسب کنند. هانیه رستمیان، فاطمه کرم‌زاده، مهیار صداقت و جواد فروغی تیراندازانی بودند که در قطر به سهمیه دست پیدا کردند تا همراه با نجمه خدمتی و آرمینا صادقیان المپیکی شوند.

 

رقابت‌ها که پایان یافت، اعتراض‌ها به درخواست از مسئولان برای توجه بیشتر به وضعیت تیراندازی تبدیل شد. هانیه رستمیان ملی‌پوش 21 ساله تیراندازی که سهمیه المپیک را کسب کرده در پایان مسابقات دوحه گفت: «6 سهمیه تیراندازی برای حضور در المپیک 2020 توکیو کسب شده است، بنابراین حالا نیاز به حمایت و توجه ویژه مسئولان ورزش در کنار برنامه‌ریزی دقیق و منظم فدراسیون تیراندازی ضروری است تا بتوانیم با سطح ایده‌آلی از آمادگی راهی توکیو شویم.»

 

الهام هاشمی نیز با اشاره به کسب موفقیت تیراندازی با وجود شرایط دشوار گفت: «به لطف خدا تعداد کل سهمیه‌هایی که تاکنون در تیراندازی گرفته‌ایم به 6 سهمیه رسیده و احتمال افزایش آن بعد از اعمال رنکینگ‌های جهانی وجود دارد. به نظر من با توجه به شرایط اقتصادی کشور و خصوصاً مشکل فشنگی که داشتیم این بیشتر شبیه معجزه است. علاوه بر کسب 2 سهمیه در سه وضعیت، تیم زنان ما تیم‌های قدر دنیا مثل هند، کره‌جنوبی و ژاپن، همچنین تیم‌های مطرح آسیا در سه وضعیت مثل تایلند، مالزی، قزاقستان و مغولستان را پشت سر گذاشت و به مقام دوم تیمی رسید که بالاترین مقامی است که تاکنون در این رشته کسب کرده‌ایم.»

 

هاشمی همچنین به امکان کسب یک سهمیه دیگر برای تیراندازی هم اشاره کرد.

 

اردیبهشت سال آینده به بالاترین رتبه جهانی تیراندازان در هر ماده که هنوز موفق به کسب سهمیه نشده‌اند یک سهمیه المپیک داده می‌شود؛ یعنی اگر در یک ماده تا رتبه 10 دنیا سهمیه گرفته باشند این سهمیه به نفر یازدهم جهان می‌رسد، در نتیجه هنوز شانس افزایش سهمیه‌ها برای این رشته وجود دارد.

 

با توجه به موفقیت رشته تیراندازی و شرایط دشواری که این تیم در راه کسب سهمیه المپیک داشته، به نظر می‌رسد وقت آن رسیده که در کنار پیام‌های تبریک مسئولان توجه و بودجه بیشتری را در اختیار این رشته قرار دهند تا در المپیک شاهد موفقیت تیراندازان ملی‌پوش ایران باشیم.

 

نظر شما