شناسهٔ خبر: 36452135 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

سمنان| صنعت گردشگری ایران ۲۵ درصد رشد یافته است

نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی از رشد ۲۵ درصدی صنعت گردشگری در کشور از ابتدای سال ۹۸ تا پایان شهریورماه خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرمسار، غلامرضا کاتب در ششمین جشنواره فرهنگی، ورزشی و آیینی اقوام ایرانی که در گرمسار از امروز آغاز به کار کرده است، اظهار داشت: صنعت گردشگری راهکاری مناسب در توسعه و رونق اقتصاد کشور محسوب می‌شود.

وی با اشاره به تحریم و فشارهای ظالمانه دشمنان علیه کشورمان گفت: در چنین شرایطی می‌بایست با تکیه‌بر توان و ظرفیت داخلی و حفظ استقلال کشورمان بر فشارهای اقتصادی غلبه کنیم.

نماینده مردم گرمسار و‌ آرادان در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: قطعاً در برهه کنونی توسعه بخش گردشگری می‌تواند موجبات بهبود وضعیت اقتصادی کشور را سبب شود.

کاتب اظهار داشت: توسعه گردشگری خود منجر به توسعه اشتغال و رفع بیکاری جوانان و بهبود شرایط اقتصادی کشور می‌شود.

وی بیان داشت: خوشبختانه با توجه به تلاش‌های انجام‌شده در حوزه گردشگری و صنایع‌دستی طی سال‌های اخیر و ایجاد زیرساخت‌های مناسب در این بخش شاهد رشد چشمگیر گردشگری ایران بوده‌ایم و در نیمه نخست امسال نیز شاهد رشد گردشگری ایران به میزان 25 درصد بودیم.

نماینده مردم شهرستان‌های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود اقوام مختلف در استان سمنان گفت: برپایی جشنواره‌هایی این‌چنین می‌تواند در رونق صنعت گردشگری اثرگذاری مستقیم داشته باشد.

کاتب خاطرنشان کرد: در چند سال اخیر 13 بوم گردی در منطقه گرمسار، آرادان و ایوانکی ایجادشده است.

به گزارش تسنیم، جشنواره ملی اقوام و عشایر ایرانی در گرمسار برای ششمین بار در شهرستان گرمسار باهدف احیای فرهنگ‌های بومی و محلی، تقویت و نزدیکی اقوام مختلف برگزار می‌شود.

در این همایش شرکت‌کنندگان از استان‌های مختلف کشور آیین‌های سنتی و بازی‌های بومی و محلی خود را به نمایش می‌گذارند.

این جشنواره با حضور جمعی از اقوام ایرانی همچون ترک، لر، کرد، ترکمن، عرب، مازنی، گیلک، بلوچ و کرمانچ  با حضور  نظیر لرستان، کردستان، آذربایجان شرقی، گلستان، مازندران، سمنان، چهارمحال بختیاری، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، ایلام و خراسان شمالی در کارخانه پنبه گرمسار از امروز آغازشده است.

انتهای پیام/363/ش

نظر شما