شناسهٔ خبر: 36451789 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

آیت‌الله علم‌الهدی:

اجرایی کردن گام دوم انقلاب اسلامی را به جوانان بسپارید

امام جمعه مشهد گفت: گام دوم انقلاب را به جوانان بسپاریم قطعا آنان حرف‌ها و ایده‌های مختلفی برای اجرایی کردن دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی پیش از ظهر امروز در جمع پزشکان بیمارستان قائم مشهد اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) در میان اهل‌بیت (ع) از دو نفر با تعبیر بضعه یاد کرده است، آن دو نفر حضرت زهرا (س) و امام رضا (ع) هستند، آنچه مسلم است خدمات درمانی شما پزشکان بزرگوار خدمت به شخص پیغمبر (ص) است و در واقع شما در محضر ایشان خدمت می‌کنید.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی فقط یک نهاد آموزشی نیست بلکه یک نهاد خدماتی نیز محسوب می‌شود، افزود: خدمت در دانشگاه یک خدمت ارزشمند معنوی است، این مسئله یک آمیزش ارزشمند است که علم را در کنار عمل قرار می‌دهد. در کنار علم‌آموزی، عمل و خدمت نیز حائز اهمیت است.

آیت‌الله علم الهدی با بیان اینکه از برکات انقلاب و این نظام مقدس آمیختگی علم و عمل است، تصریح کرد: این اصل در هم آمیختگی علم و عمل الگوی بسیاری از کشورهای دنیا است. امروز تمام پزشکان و اساتید دانشگاه علوم پزشکی معتقد و مؤمن هستند و در حوزه پزشکی می‌توان گفت که در شهر مشهد پزشک غیرمتدین نداریم. حتی مقام معظم رهبری فرمودند: «اگر می‌خواهید متدین‌ترین پزشکان را در سطح کشور ببینید به شهر مشهد بروید».

امام جمعه مشهد همچنین تصریح کرد: بالاترین متخصص شهر مشهد که مردم به وی مراجعه می‌کنند از متدین‌ترین افراد است که این موضوع از برکت امام رضا (ع) است. شهر مشهد خانه امام رضا (ع) است، نکته اول و حائز اهمیت در این خانه رسیدگی به مسئله سلامت و پزشکی است.

وی با اشاره به اینکه قبل از انقلاب اسلامی نوعی لاابالیگری در جامعه پزشکی حاکم بوده است، گفت: در زمان گذشته خانواده‌ای که برای زیارت به مشهد می‌آمد در حوزه درمان و خدمات با مشکل روبرو بود اما اکنون در همان صحن حرم رضوی خدمات پزشکی و درمانی وجود دارد، که این مسئله از برکات امام رضا (ع) و همت شما پزشکان است.

آیت‌الله علم الهدی با اشاره به فرموده رهبری در خصوص جوانان، ادامه داد: جوان‌گرایی که رهبری هم به آن اشاره دارند نه شعار است و نه تعارف، در واقع بار انقلاب در ابتدا بر دوش جوانان بوده است، لذا ایشان معتقد هستند تجربه ابتدای انقلاب را باید در گام دوم انقلاب نیز به نسل جوان منتقل کرد.

امام جمعه مشهد ابراز کرد: بنده برای سفرهای زیارتی به خارج از کشور رفته‌ام اما تنها یک سفر خارجی کاری داشته‌ام آن هم سوریه بوده است. لذا در تنها سفر خارجی که بنده به سوریه داشتم، افرادی از من می‌پرسیدند که چگونه است که در تمام عرصه‌های مختلف همه جوانان حضور پر رنگی دارند، در جبهه و دفاع مقدس کار را همین جوانان جلو برده و انجام دادند. لذا بنده معتقدم اگر گام دوم انقلاب جوانان وارد عرصه بشوند حرف‌ها و ایده‌های مختلفی را در ذهن دارند. رهبری نیز فرمودند: «آرزوی من این است که دولتی جوان کار را در دست بگیرد.» امیدوارم که رهنمود و راهنمایی رهبری در عرصه کار صورت بگیرد.

در ادامه محسن ذاکریان، مسئول بسیج پزشکی استان خراسان گفت: کاری که در جریان اربعین و همچنین دهه پایانی ماه صفر انجام شد، زیر پرچم اهل‌بیت (ع) صورت گرفت. زیرمجموعه‌های سپاه پاسداران، صنعت نفت، نظام پزشکی، آموزش‌وپرورش و... در این امر تلاش و همکاری کردند. به‌صورت مشخص بالای هزار نفر از جامعه پزشکی در این خدمات حضور داشتند که شامل ویزیت و بستری در بیمارستان به‌صورت رایگان هست. حدود ۲۰۰ نفر از کارکنان از خارج از استان در این پروژه حضور داشتند.

در این مراسم از پزشکان و افراد خدمتگزار در حوزه سلامت و همچنین افرادی که به زائران پیاده امام رضا (ع) کمک کرده بودند تقدیر شد.

نظر شما