شناسهٔ خبر: 36451704 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

لزوم بررسی بیشتر ابعاد شخصیت حضرت خدیجه(س)

رئیس امور زنان و خانواده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: ابعاد شخصیت حضرت خدیجه(س) بیشتر در جامعه مورد بررسی و بازگو قرار گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، سیده مرضیه شفاپور ظهر امروز در همایش شناخت شخصیت حضرت خدیجه(س) اظهار داشت: حضرت خدیجه(س) همسر گرامی پیامبر اسلام (ص) است که متاسفانه به شخصیت ایشان در جامعه ما توجه نشده است و کمتر از این بانوی بزرگ سخن به میان می‌آید.

وی ادامه داد: حضرت خدیجه(س) همه دارایی خود را وقف خداوند و ترویج دین مبین اسلام کرد و خدمات شایانی کشید چنانچه اگر ثروت ایشان نبود مسلمانان به مشکلات جدی تری بر می‌خوردند.

شفاپور ابراز داشت: او نمونه کامل یک همسر فداکار بود که در تمام سختی‌ها در کنار پیامبر اسلام ماند و دنیای مادیت را فدای پیامبر اسلام و خداوند تبارک و تعالی کرد. 

رئیس امور زنان و خانواده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: لازم است ابعاد شخصیت حضرت خدیجه(س) بیشتر در جامعه مورد بررسی و بازگو قرار گیرد زیرا این بانوی بزرگ مربی حضرت زهرا(س) است و ام الائمه از دامن حضرت خدیجه سلام الله علیها بیرون آمده است.

وی  تاکید کرد: حضرت خدیجه(س) مادر بسیار خوبی بود و بچه‌هایی را تربیت کرد که عزت نفس داشتند و صاحب رای و نظر بودند و پس از مبعوث شدن حضرت محمد(ص) به پیامبری به خداوند ایمان آوردند.

شفاپور ابرازداشت: حضرت خدیجه(س) اولین ایمان آورنده به اسلام و صدیقه اول بود و این موضوع به  این دلیل نبوده است که حضور حضرت خدیجه در کنار شخصیت قدسی مانند پیامبر موجب اعتلای مقام شده است بلکه قرآن با مثال زدن زنان حضرت نوح و لوط عکس این موضوع را بیان می‌کند.

رئیس امور زنان و خانواده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: حضرت خدیجه تمام هستی خود را در پای ایمانی که آورده بود می‌نویسد و همه هستی خود را نثار اسلام می‌کند و اگر خدیجه (س) در آن عصر وجود نداشت نیمی از جامعه بشریت که زنان بودند نماینده نداشتند.

تکمیل می شود/

نظر شما