شناسهٔ خبر: 36451470 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بازدید معاون علمی رییس جمهوری از دو مرکز فناوری چین

پکن- ایرنا- «سورنا ستاری» معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری اسلامی ایران که به دعوت وزیر علوم چین به این کشور سفر کرده است عصر پنجشنبه از دو مرکز فناوری چین در پکن بازدید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا ستاری ابتدا از شرکت فناوری «ای فلای تک» (Iflytek) که در عرصه ارایه اینترنت و ساخت نرم افزارها و تکنولوزی های جدید فعالیت می کند بازدید کرد.

این شرکت فناورانه ۱۲ هزار کارمند دارد و بیش از ۷۰ درصد اینترنت چین را تامین می کند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در ادامه از مجموعه زد پارک پکن (z park) بازدید کرد.

این مجموعه که یکی از بزرگترین مجموعه های فناوری چین محسوب می شود سالانه بیش از ۸۰۰ میلیارد دلار درآمد دارد.

در این مجموعه فناوری که شرکت های بزرگی مانند شیائومی، دیدی و بیدو تاسیس و رشد کرده اند سال گذشته ۳۵ میلیارد دلار سرمایه خارجی جذب شده است.

«سورنا ستاری» معاون علمی ‌و فناوری رییس‌ جمهوری اسلامی ایران با دعوت وزیر علوم چین و با هدف توسعه همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق دو کشور روز سه شنبه در راس یک هیات بلندپایه علمی، فناوری و دانش بنیان وارد شنجن قطب فناوری چین در جنوب این کشور شد.

در جریان این سفر مدیران ۷۰ شرکت دانش بنیان، فناور و خلاق نیز معاون علمی ‌و فناوری رییس‌ جمهوری را همراهی کردند تا تعاملات علمی و فناورانه خود را با شرکت‌های چینی گسترش دهند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری اسلامی ایران ضمن شرکت و سخنرانی در آیین گشایش نمایشگاه بین المللی فناوری های پیشرفته شنجن که صبح روز چهارشنبه برگزار شد، در نشست تجاری فناوری شرکت های ایرانی و چینی نیز شرکت کرد.

دیدار با مقامات شنجن و بازدید از نمایشگاه فناوری های پیشرفته این کشور در کنار گفت و گو با نمایندگان شرکت های فناور ایرانی از دیگر برنامه های معاون علمی رییس جمهوری در جریان سفر به شنجن بود.

ستاری صبح امروز پنجشنبه نیز با وزیر علوم چین دیدار و گفت و گوکرد.

نظر شما