شناسهٔ خبر: 36450460 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون وزیر ورزش و جوانان:

ورزش بستری برای تقویت وحدت اقوام ایرانی است

سمنان- ایرنا- معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان گفت: ورزش یکی از بسترهای تقویت رویکرد وحدت و هم‌بستگی اقوام مختلف ایرانی است.

صاحب‌خبر -

عبدالحمید احمدی روز پنجشنبه در آیین افتتاحیه ششمین دوره جشنواره ملی اقوام و عشایر ایرانی به مناسبت گرامیداشت هفته وحدت در موزه علم و صنعت شهرستان گرمسار استان سمنان، افزود: حضور اقوام ایرانی مختلف در این جشنواره‌های ملی نشان از وحدت و یکپارچگی آن‌ها با وجود نگرش‌های متفارت دارد.

وی با اشاره به هم‌بستگی اقوام ایرانی، بیان کرد: برگزاری برنامه‌ها و رویدادهای ورزشی این وحدت، یکپارچگی و هم‌بستگی را افزایش و به تمام جهانیان نمایش می‌دهد.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: توسعه ورزش در بین روستاییان و عشایر با هدف رشد، پویایی و شکوفایی استعدادهای ورزشی در این مناطق از رویکردهای اولویت دار وزارت ورزش و جوانان در دولت تدبیر و امید است.

وی به نگاه دولت تدبیر و امید در توسعه ورزش در روستاها و مناطق عشایری اشاره و تصریح کرد: برگزاری رویدادهای مختلف ورزشی همچون جشنواره‌های ملی اقوام ایرانی در تحقق این امر اثرگذار است.

احمدی با اشاره به برگزاری جام خوشه‌چین در استان‌ها، خاطرنشان کرد: مرحله ملی این جام در دهه فجر امسال برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان یادآور شد: تلاش این وزارتخانه فراهم کردن امکانات بیشتر برای فعالیت‌های ورزشی روستاییان است و راه‌اندازی بیش از سه هزار خانه‌ ورزش روستایی نمونه‌ای بارز از تلاش‌ها برای توسعه ورزش در مناطق روستایی است.

ششمین جشنواره اقوام و عشایر ایرانی مصادف با شب ولادت حضرت محمد(ص) و به عنوان گرامیداشت هفته وحدت با حضور ۱۲ قوم ایرانی در قالب ۳۰ تیم در بخش های مختلف آیینی، عشایری و بازی های بومی و محلی در گرمسار در حال برگزاری است.

ولی الله تیموری معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، کرمعلی قندالی رئیس سازمان امور عشایر ایران، غلامرضا کاتب نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان استان سمنان در ششمین دوره جشنواره ملی اقوام و عشایر ایرانی در شهرستان گرمسار حضور دارند.

نظر شما