شناسهٔ خبر: 36446279 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حمایت استاندارد از مشاغل‌ خانگی

همدان- ایرنا- معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد از تصویب طرح حمایت از مشاغل خانگی خبر داد و گفت: محصولات تولید شده در این بخش استاندارد می‌شوند.

صاحب‌خبر -

مسلم بیات روز پنجشنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا به تازه‌های استاندارد اشاره کرد و افزود: محصولات خانواده‌ها که در مقیاس‌های کوچک و خرد تولید می‌شوند بدون هرگونه پشتوانه‌ای برای ورود به بازار هستند. 

وی اضافه کرد: استانداردسازی این محصولات در شورای عالی استاندارد به تازگی با حضور معاون اول رئیس جمهوری تصویب شد تا وقتی این محصولات عرضه می‌شوند ایمنی و سلامتی آنها تضمین شده باشد.

بیات گفت: روش‌های ارزیابی انطباق این محصولات توسط استاندارد و مشاور امور زنان نهاد رئیس جمهوری تهیه، تدوین و به کارگیری می‌شود.

معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد همچنین از تهیه سند جامع ایمنی و سلامت غذا و دارو در شورای عالی استاندارد خبر داد و افزود: با همکاری وزارت جهاد کشاورزی و سازمان غذا و دارو این سند تهیه می‌شود تا به موازی کاری های موجود در این زمینه پایان بدهد.

وی خاطرنشان کرد: کارهای موازی بسیاری در زمینه نظارت و بازرسی بر ایمنی و سلامت غذا و دارو توسط دستگاه های مختلف انجام می‌شود که نتایج مطلوبی نداشته و خلاهایی در این روند مشاهده می‌شود.

بیات گفت: سند جامع ایمنی و سلامت غذا و دارو وظایف نهادهای مسئول را یکپارچه و شفاف کرده و موازی کاری های موجود را کاهش می‌دهد. 

به گفته وی تدوین این سند، صنعت غذایی را با سیاست های کشور هماهنگ و همراستا می‌کند و مانیتورینگ و پایش این سند توسط سازمان ملی استاندارد انجام می‌شود.

معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد یادآوری کرد: از زمان تصویب قانون جدید استاندارد فعالیت‌های مناسبی در دستور کار قرار گرفته و رویکرد نوین استانداردسازی در کشور در اولویت برنامه‌ها است.

نظر شما