شناسهٔ خبر: 36446233 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تولید گل‌های زینتی در خلخال افزایش یافت

اردبیل_ایرنا_ مدیر جهاد کشاورزی خلخال از افزایش پنج برابری گلخانه‌های تولید گل رز هلندی در این شهرستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

بهبود علیزاده روز پنجشنبه در حاشیه بازدید جمعی از مسئولان جهاد کشاورزی استان اردبیل از گلخانه‌های خلخال افزود: هم اکنون هفت گلخانه تولید گل رز هلندی با ۳۵ هزار متر مربع مساحت در این شهرستان در زمینه تولید و پرورش گل‌های زینتی فعالیت دارند که این سطح در مقایسه با سطح گلخانه‌های موجود در ۲ سال پیش پنج برابر افزایش یافته است.

او با بیان اینکه در سال جاری با اضافه شدن طرح‌های جدید گلخانه‌ای تولید این نوع گل از یک میلیون و ۲۰۰ هزار شاخه در سال به ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه افزایش یافته، بیان‌کرد: هم‌اکنون طرح توسعه یک گلخانه تولید گل رز هلندی از سه هزار متر مربع  به ۶ هزار متر در حال اجرا بوده که با بهره‌برداری از آن میزان تولید این نوع گل نیز بطور قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

وی با بیان اینکه با اجرای چند طرح گلخانه‌ای، در سال جاری خلخال سطح این گلخانه‌ها از ۱۸ هزار متر مربع در سال گذشته به ۳۵ هزار متر مربع در سال جاری رسیده، افزود: با توجه به استعداد این شهرستان برای تولید گل رزهلندی و استقبال سرمایه‌گذاران، این منطقه تبدیل به گل شهر استان اردبیل شده است.

علیزاده گفت: در حال حاضر ۵۰ نفر در این واحدها به صورت مستقیم مشغول بکار هستند و ۱۰۰ نفر نیز به صورت غیرمستقیم  امرار معاش می‌کنند.

وی افزود: مدیریت جهاد کشاورزی خلخال از تمام جوانان تحصیل کرده جویای کار در راه‌اندازی و گسترش این واحدها حمایت می‌کند و با در اختیار قراردادن تسهیلات با بهره بانکی پایین و مشاوره  کارشناسی در تمامی مراحل اجرای طرح، سعی در ایجاد اشتغال و کارآفرینی و تولید ثروت دارد.

او اظهارداشت: علاوه بر گلخانه‌های بزرگ تولید گل‌های زینتی در خلخال ۷۰ گلخانه مقیاس کوچک در مساحت  ۳۰۰ متر مربع در حال ساخت و احداث بوده که بخشی از این گلخانه‌ها نیز برای تولید گل‌های زینتی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی از آماده شدن مقدمات کار برای عملیات اجرایی شهرک گلخانه‌ای خلخال خبر داد و افزود: ۲۰ میلیارد ریال برای ایجاد زیرساخت‌های این شهرک ۲۲ هکتاری منظور شده و با راه‌اندازی آن تحول بزرگی در تولید محصولات گلخانه‌ای منطقه جنوب استان ایجاد خواهد شد.

حجت‌الاسلام اکبر اکبری ،نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل نیز در این بازدید با تقدیر از تلاش مدیریت جهاد کشاورزی خلخال در ترویج و توسعه کشت محصولات گلخانه‌ای گفت: این مهم در ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی منطقه بسیار مفید واقع شده است.

خلخال در جنوب اردبیل واقع است. 

نظر شما