شناسهٔ خبر: 36445924 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

آدام شیف اعلام کرد؛

کارمند سفارت در مورد گفتگوی تلفنی «ترامپ -ساندلند» شهادت می دهد

رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد که یکی از دستیاران کاردار سفارت آمریکا در اوکراین قرار است در مورد گفتگوی تلفنی «ترامپ- ساندلند» که روز ۲۶ ژوئیه شاهد آن بوده، شهادت دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «آدام شیف» با اعلام ادای شهادت یکی از کارکنان سفارت آمریکا در اوکراین در مورد گفتگوی تلفنی «ترامپ- ساندلند» اظهار داشت: «این شاهد  بسیار مهم است و ما در حال برنامه ریزی برای ادای شهادت او هستیم».

آدام شیف در ادامه افزود: «طبق اطلاعات جدیدی که سفیر تیلور در اختیار ما گذاشت، یکی از کارکنان سفارت گفتگوی تلفنی میان ترامپ و ساندلند را شنیده است. [او شنیده است] رئیس جمهور [ترامپ] علاقمند است بداند که آیا مقامات اوکراین این تحقیقات [علیه بایدن] را انجام می دهند یا خیر و اینکه ساندلند به ترامپ اطمینان داده که مقامات اوکراین آماده اقدام در این زمینه هستند».

رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا گفت که این شهادت از اهمیت بسیاری برخوردار است؛ زیرا نشان می دهد که رئیس جمهور خطاب به مقامهای زیردست خود دستورالعملهایی از بالا به پایین صادر کرده است؛ مقاماتی که شیف نگرانِ بی اعتبار و بدنام شدن آنها توسط متحدان ترامپ است.

آدام شیف در یک پیام توئیتری نوشت: «این تحقیقات برای استیضاح ترامپ همچنان درصدد پاسخگویی به یک پرسش مهم است: اینکه آیا رئیس جمهور برای منافع سیاسی و شخصی خود یک کشور خارجی را به دخالت در انتخابات آمریکا دعوت و یا وادار کرده است؟ اگر پاسخ مثبت باشد، آنچه که اکنون انجام می دهیم، تأثیری پایدار بر دموکراسی آمریکا خواهد گذاشت».

نظر شما