شناسهٔ خبر: 36445761 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

گزارش ورزشی هفته؛

رقص پرچم وطن در سواحل دوبی/ شن‌زدایی برای فتح جام/ قهرمانی با مربی ایرانی دیگر افسانه نیست

تیم ملی فوتبال ساحلی ایران در کشور امارات به مقام قهرمانی دست یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ فوتبال ساحلی ایران بعد از رفتن مارکو اوکتاویو، سرمربی برزیلی که هشت سال هدایت ملی‌پوشان کشورمان را برعهده داشت دچار افت شد. برخی بعد از رفتن این مربی موضع شدیدی گرفتند و عدم راه‌یابی به جام جهانی فوتبال ساحلی را دلیلی بر پایان دوران طلایی این رشته عنوان می‌کردند اما کادرفنی ایرانی که در راس آن عباس هاشم‌پور کمک ایرانی اوکتاویو حضور داشت، ناامید نشدند. او به توانایی بازیکنان قدیم و حتی جوانان تازه اضافه شده ایمان داشت و با تلاش زیاد نشان داد ما در فوتبال ساحلی به نقطه‌ای رسیده‌ایم که به قول معروف در دنیا به یک ابر قدرت تبدیل شده‌ایم. قهرمانی فوتبال ساحلی جهان در مسابقات بین قاره‌ای امارات اتفاق بسیار خوشایندی در این رشته به شمار می‌رود که نشان داد، تیم فعلی که تلفیقی از جوانان و بازیکنان باتجربه است، می‌تواند در آینده حرف‌های بسیاری برای گفتن داشته باشد. به هرحال شادی دل مردم مهمترین دست‌آورد این ملی‌پوشان بود. صعود به فینال و برد 6بر3 مقابل اسپانیا که منجر به اهتزاز پرچم و خواندن سرود ملی در ورزشگاهی مملو از ایرانیان مقیم خارج از کشور در حاشیه خلیج همیشگی فارس بسیار ارزشمند بود.

در ادامه به سراغ برخی از پیشکسوتان، ملی‌پوشان و مسئولان این رشته رفتیم و با آنها درباره کسب این عنوان مهم گفتگو کردیم.

*جوانان جواب اعتماد ما را دادند

عباس هاشم‌پور، سرمربی تیم ملی فوتبال ساحلی در این‌باره به خبرنگار برنا گفت: بازی‌های بین قاره‌ای از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و تمام جهان نگاه ویژه‌ای به رویداد بزرگ و مهم دارند. در این رقابت‌ها حضور پیدا کردیم و توانستیم برای بار سوم قهرمانی خود را تکرار کنیم، این اتفاق بزرگ را به تک‌تک بازیکنان و مردم تبریک می‌گویم. شرایط مسابقات خیلی خوب بود و بازیکنان از ابتدا رقابت‌ها را قوی آغاز کردند.

وی افزود: متاسفانه در بازی دوم محمد احمدزاده و در بازی سوم امیرحسین اکبری را نداشتیم چون احمدزاده دچار یک آنفولانزای شدید شد و اکبری مصدومیت داشت. با این وجود بچه‌ها به خوبی جواب اعتماد ما را دادند و در غیاب این بازیکنان بازی خوبی را ارائه کردند.بازیکنان جوان تیم در کنار بچه‌های باسابقه و باتجربه عالی کار کردند و با شرایط مطلوبی راهی فینال شدیم. در مرحله نهایی مقابل اسپانیا قرار گرفتیم که یکی از تیم‌های قدرتمند در جهان است و توانستیم آن‌ها را با فوتبال زیبا و بازی تهاجمی قوی مغلوب کنیم و مدال طلا و کاپ قهرمانی را به کشور عزیزمان بیاوریم و در نهایت پرچم زیبای جمهوری اسلامی ایران را در امارات به اهتزاز دربیاوریم.

*کشورهای اروپایی چهار برابر ما بازی رسمی انجام می‌دهند

پریا شهریاری، رییس دپارتمان فوتبال ساحلی پیرامون قهرمانی ملی‌پوشان در مسابقات بین قاره‌ای جهان به خبرنگار برنا گفت: در رقابت‌های بین قاره‌ای که یکی از معتبرترین مسابقات دنیا به شمار می‌رود، ملی پوشان ما توانستند به قهرمانی دست پیدا کنند و اتفاق مبارک و بسیار خوبی برای این رشته بود که البته شیرینی اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی ایران در کشور امارات و در حاشیه خلیج فارس ارزش این دستاورد را بیشتر کرد.

وی با اشاره به قدرت اسپانیا در فوتبال ساحلی عنوان کرد: کشورهای قدرتمندی در این مسابقات حضور داشتند، از جمله اسپانیا و روسیه که از قاره اروپا در این رقابت ها حاضر بودند و باید به این نکته اشاره کنیم که کشورهای اروپایی چیزی حدود 3 تا 4 برابر کشورهای آسیایی در فوتبال ساحلی در طی سال مسابقه رسمی برگزار می‌کنند. در این رقابت‌ها با تمام قدرت حاضر شده بودند و در فینال ملی‌پوشان کشورمان موفق شدند با یک بازی حساب شده برد قاطعانه‌ای را بدست بیاورند و این برد از این نظر هم اهمیت بالایی دارد.

*عملکرد بازیکنان و در مجموع کل تیم فوق‌العاده بود

فرشاد فلاحت‌زاده، پیشکسوت فوتبال ساحلی و مربی سابق تیم ملی درباره قهرمانی تیم‌ ملی در رقابت‌های جام بین قاره‌ای به خبرنگار برنا گفت: عملکرد بازیکنان و در مجموع کل تیم فوق‌العاده بود. این قهرمانی حاصل تلاش تمام بچه‌ها بود که خوشبختانه در جریان بازی‌ها دیدم که چگونه خوب ظاهر شدند و بازی‌های درخشانی را انجام دادند که در نهایت عنوان قهرمانی را  کسب و باید بگوییم ساحلی‌بازان دلچسب بازی کردند.

او درمورد حضور کادرفنی ایرانی در کنار فوتبال ساحلی گفت: خوشحالم که بالاخره دوستان به حرف من رسیدند و برای این تیم از کادرفنی ایرانی استفاده کردند چرا که در این خصوص به خودکفایی لازم رسیدم. اکثر بازیکنان به صورت حرفه‌ای در کشورهای خارجی لژیونر هستند و در کنار آن قطعا تفکرات حرفه‌ای هم دارند به نظرم این اتفاق باید زودتر رخ می‌داد ولی خوشحالم در این رقابت‌ها کادرفنی ایرانی کنار تیم بود تا موفقیت کامل به نام ایرانی ثبت شود.

*این قهرمانی برای همه‌ ما خیلی باارزش است

سیدپیمان حسینی، دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ساحلی ایران که با گرفتن پنالتی مقابل امارات در صعود تیم نقش فوق العاده‌ای داشت در این‌باره به برنا گفت: خداراشکر در مسابقات جام بین قاره‌ای توانستیم قهرمان شویم، این قهرمانی برای همه‌ ما خیلی باارزش است. این رقابت‌ها در کلاس جهانی برگزار شد و سطح بسیار بالایی داشت، اما توانستیم رقبای خود را شکست دهیم. در این مدت به صورت فشرده مسابقات مختلفی را پست‌سر گذاشتیم و در کاپ‌های بین‌المللی زیادی شرکت کردیم، در هر تورنمنتی که شرکت کنیم، باید هر روز به مصاف یک تیم برویم و بازی‌ها فشرده است اما با وجود فشردگی مسابقاتی که داشتیم توانستیم عملکرد مطلوبی از خود نشان دهیم.

لژیونر فوتبال ساحلی در پایان عنوان کرد: ما توانستیم در ادامه به برخی نیز نشان دهیم روند صعود خود را ادامه خواهیم داد. در مورد پنالتی گرفتن نیز فوتبال یک بازی تیمی است و در قهرمانی همه نقش دارند و من هم فقط به وظیفه‌ام عمل کردم.

*ملی پوشان فعلی نسل افسانه‌ای فوتبال ساحلی کشورمان هستند

بهزاد داداش‌زاده، بازیکن و مربی اسبق تیم فوتبال ساحلی پیرامون بازی تیم ملی فوتبال ساحلی ایران با امارات و صعود این تیم به فینال مسابقات جام بین قاره‌ای به خبرنگار برنا گفت: بسیار خوشحالم که تیم ملی با شایستگی توانست راهی فینال شود و به خودم می‌بالم روزی به عنوان مربی و سرمربی افتخار خدمت به این بازیکنان را داشتم. بازیکنان تیم ملی سالیان سال کنار هم بازی می کنند و نسل افسانه ای فوتبال ساحلی کشورمان هستند. عباس هاشم پور کاپیتان تیم من بود و امروز به عنوان سرمربی به خوبی توانسته تیم را هدایت کند و امیدوارم فدراسیون همان امکانات و مسائل مالی که برای سرمربی خارجی در نظر گرفته می‌شد برای سرمربی ایرانی هم که نشان داده لیاقت بالایی دارد به کار گرفته شود.این قهرمانی برای کشور بسیار ارزشمند بود و جای افتخار دارد.

*سخن آخر

در پایان بهتر است از این نکته نیز به سادگی عبور نکنیم که چند روز پیش بود که  حسین کلانی گفت: برخی دشمنان ما در خارج متحد شدند تا از هر راهی برای کشور مشکلات اقتصادی و سیاسی بوجود آورند. شیطنت‌های آنها کاملا به ورزش هم سرایت کرده و من شاهدم در تمامی مسابقات به هر شکلی سعی می‌کنند، سنگ‌اندازی کنند. قهرمانی فوتبال ساحلی ایران و اهتزاز پرچم مقدس کشورمان بر بام جهان نکته‌ای است که با این صحبت‌ها می‌تواند ما را به آینده‌ای درخشان بسیار امیدوارتر کند.

نظر شما