شناسهٔ خبر: 36445730 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تأکيد دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین

مقاومت امروز از هر زمان دیگری قویتر است

دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین با اشاره به اینکه مقاومت امروز از هر زمان دیگری قویتر است تأکید کرد: تا آخرین روز زندگی به مقابله با رژیم صهیونیستی ادامه خواهیم داد

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین با اشاره به اینکه مقاومت امروز از هر زمان دیگری قویتر است و قادر است مدت زمانی طولانی جنگ با دشمن را مدیریت کند، تأکید کرد: تا آخرین روز زندگی به مقابله با رژیم صهیونیستی ادامه خواهیم داد.

<div id="video-display-embed-code_4169702"><script type="text/JavaScript" src="https://iribnews.ir/fa/news/play/embed/2571644/4169702?width=350&height=250"></script></div>

زیاد النخاله در مصاحبه اختصاصی با این شبکه گفت: به خانواده‌های شهدا می‌گویم ما بر تعهد خود به کسب پیروزی پایدار هستیم و به کمک شما پیروز خواهیم شد. به همه مردان مقاومت که با اسرائیل مقابله می‌کنند و آن را با موشک هدف قرار می‌دهند درود می‌فرستم. ما به مقاومت خود و تقویت آن ادامه می‌دهیم و تا آخرین روز زندگی خود با اسرائیل مقابله خواهیم کرد. هدف وجود و حضور ما، مقاومت در مقابل اسرائیل است. ما به اندازه کافی از خدا عمر گرفته ایم و اکنون آماده شهادت هستیم. ما برای مقابله با دشمن آماده هستیم و همه امکانات لازم را برای تحقق این هدف در اختیار داریم. مقاومت امروز از هر زمان دیگری قویتر است. دشمن باید بداند تا زمانی که به تجاوزش ادامه می‌دهد ما نیز به جنگ ادامه می‌دهیم.
النخاله افزود: گردان‌های قدس با پاسخ خود به اسرائیل در واکنش به شهادت "ابوالعطاء" تصمیم درستی اتخاذ کرد. تصمیم ما به پاسخ به شهادت ابو العطاء فوری و تنها چند دقیقه پس از ترور وی از سوی صهیونیست‌ها اتخاذ شد. گردان‌های قدس از همه موشک‌ها و تسلیحاتی که در اختیار دارد، برای مقابله با اسرائیل استفاده نکرده است. تصمیم ما از همان ابتدا هدف قرار دادن عمق اسرائیل با موشک بوده است. گردان‌های قدس و رهبری جنبش جهاد اسلامی این تصمیم را اتخاذ کرده است و ما مسئولیت این تصمیم را کاملا به عهده می‌گیریم.
وی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر سایر گروه‌های فلسطینی در میدان مقابله با دشمن حضور دارند,، ولی گردان‌های قدس در خط مقدم این رویارویی قرار دارند. من این سخن را که جهاد اسلامی، ولی دم شهید ابوالعطاء است، قبول ندارم چرا که همه ملت فلسطین، ولی دم شهید هستند.
زیاد النخاله تأکید کرد: جنبش جهاد اسلامی قادر است مدت زمانی طولانی نبرد با دشمن را طبق برنامه از پیش تعیین شده مدیریت کند. ما از چهارشنبه با مشارکت برخی دیگر از گروه‌های فلسطینی عملیات مشترک نظامی علیه اسرائیل را آغاز کرده ایم. ما به همگان ثابت خواهیم کرد توان مقابله با دشمن و مدیریت موفقیت آمیز آن را در اختیار داریم. پاسخ ما به اسرائیل از نوار غزه، شامل پاسخ به تجاوز اخیر این رژیم به دمشق نیز خواهد بود. ما مردان مقاوم و شجاعی در اختیار داریم که برای شهادت آماده هستند. از متحدان خود در محور مقاومت نخواسته ایم به ما در نبرد کنونی علیه اسرائیل کمک کنند. ما هنوز به مرحله جنگ فراگیر بین محور مقاومت و اسرائیل نرسیده ایم.
دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین اظهار داشت: اسرائیل به شدت دنبال آتش بس است و درخواستش را برای آتش بس به ما منتقل کرده است و ما برای موافقت با این درخواست، شرط‌هایی تعیین کرده ایم. از جمله شرط‌های ما برای پذیرفتن آتش بس، توقف ترورها، توقف حملات به راهپیمایی بازگشت و رفع محاصره نوار غزه است. ما تصمیم گرفته ایم از راهپیمایی بازگشت محافظت و حمایت کنیم و از این رو، یکی از شرط‌های ما برای پذیرش آتش بس توقف حملات اسرائیل به این راهپیمایی است. تفاهماتی نیز از گذشته با رژیم اسرائیل وجود دارد که این رژیم برای برقراری آتش بس باید به آن پایبند باشد. در صورتی که توافقی برای آتش بس حاصل شود و اسرائیل هر یک از بند‌های این توافق را اجرا نکند، ما نیز از آن خارج خواهیم شد. ما پیش نویس توافق آتش بس را تدوین کرده ایم و پیش بینی می‌کنم امشب پاسخ آن را دریافت کنیم. در صورتی که اسرائیل با پیش شرط‌های ما برای آتش بس موافقت کند، می‌توانیم از طریق مصر تماس داشته باشیم و توافقنامه فورا امضا شود.
وی افزود: گردان‌های قدس بدون تصمیم کادر رهبری جنبش جهاد اسلامی که مسئولیت تصمیمات اتخاذ شده را به عهده می‌گیرد، حتی یک گلوله به سوی اسرائیل شلیک نکرده است. به کسی که معتقد است نبرد فعلی، نبرد بین گردان‌های قدس و اسرائیل است می‌گوییم این نبرد، نبرد ملت فلسطین است.
وی با اشاره به نقش مصر در تحولات نوار غزه گفت: نقش مصر مثبت است و این کشور تلاش خود را برای توقف تجاوز اسرائیل به نوار غزه به کار می‌گیرد.
زیاد النخاله همچنین با اشاره به تحولات یمن و اظهارات اخیر دبیر کل جنبش انصار الله درباره ضرورت مقابله با رژیم صهیونیستی گفت: ما از ایفای نقش یمن قدردانی می‌کنیم و به یمنی‌ها می‌گوییم شما بر حق هستید و ما در مسیر مقابله با تجاوز علیه شما در کنارتان هستیم.
دبیر کل جهاد اسلامی به مردم تونس و قیس سعید رئیس جمهور این کشور نیز که هنگام انتخاب شدن به ریاست جمهوری حمایت خود را از ملت فلسطین اعلام کرد، درود فرستاد.
به گزارش المیادین، رسانه‌های رژیم صهیونیستی از جمله شبکه "کان" با قطع برنامه‌های عادی خود مهمترین بخش‌های مصاحبه زیاد النخاله با المیادین و شرط‌هایی را که برای برقراری آتش بس مطرح کرد، پخش کردند.

نظر شما