شناسهٔ خبر: 36445294 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

کاردار سفارت آمریکا در اوکراین:

ترامپ تحقیقات علیه «بایدن» را بر اعطای کمک به اوکراین ترجیح داد

دیپلمات بلندپایه آمریکا در نخستین نشست علنی مجلس نمایندگان آمریکا برای استیضاح رئیس جمهور اعلام کرد که «دونالد ترامپ» تحقیقات علیه رقیب انتخاباتی خود را بر هرگونه کمک به اوکراین ترجیح داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه محل برگزاری نخستین نشست علنی کمیته اطلاعاتی این مجلس برای تحقیقات در زمینه استیضاح «دونالد ترامپ» رئیس جمهور این کشور بود؛ نشستی  که در آن قانونگذاران بلندپایه از هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه روایتهای متناقضی را از گفتگوی تلفنی ترامپ با «ولادیمیر زلنسکی» همتای اوکراینی او و اِعمال فشار بر مقامات کی یِف جهت انجام تحقیقات علیه «هانتر بایدن»- پسر جو بایدن، رقیب انتخاباتی ترامپ- بیان می کنند.

در این نشست علنی، «ویلیام تیلور» و «جورج کنت» دو دیپلمات بلندپایه آمریکا خطاب به اعضای کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا نسبت به اعمال فشار رئیس جمهور ترامپ و حلقه نزدیکان وی بر مقامات اوکراین جهت انجام تحقیقات علیه خانواده بایدن هشدار دادند.

یکی از افشاگریهای جالب در این نشست علنی، بیان «علاقه شدید ترامپ به انجام تحقیقات علیه رقیب سیاسی خود، جو بایدن» بود. تیلور در این نشست علنی اظهار داشت که یکی از کارمندان وی روز ۲۶ ژوئیه در حین گفتگوی تلفنی ترامپ با «گوردن ساندلند»- سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا- شنیده است که رئیس جمهور آمریکا از ساندلند درباره تحقیقات اوکراین در مورد بایدن پرسیده و ساندلند نیز در پاسخ گفته است که مقامات اوکراین آماده اقدام در این زمینه هستند.

تیلور در ادامه گفت که به دنبال این تماس تلفنی که یک روز پس از گفتگوی تلفنی ترامپ با همتای اوکراینی اش صورت گرفته؛ این کارمند سفارت از گوردن ساندلند می پرسد که «ترامپ چه نظری در مورد اوکراین دارد؟»

تیلور ضمن اشاره به «رودی جولیانی» وکیل شخصی ترامپ شهادت داد: «سفیر ساندلند پاسخ داد که رئیس جمهور ترامپ به تحقیقات علیه بایدن که جولیانی بر انجام آن اصرار می کند، علاقه و توجه بیشتری دارد».

تیلور همچنین به پرسش «آدام شیف» رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا مبنی بر اینکه «آیا این گفته ساندلند به معنای آنست که ترامپ به این تحقیقات [علیه جو بایدن] بیش از اوکراین اهمیت می دهد»، پاسخ مثبت داد.

گفتنی است که طبق برنامه ریزی انجام شده، نشستهای علنی تحقیقات برای استیضاح ترامپ روزهای چهارشنبه و جمعه برگزار می شود.

نظر شما