شناسهٔ خبر: 36444958 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شش عضو حزب التحریر در روسیه به حبس‌های طولانی مدت محکوم شدند

مسکو – ایرنا – دادگاه نظامی شهر راستف-نا-دانو در جنوب روسیه شش عضو حزب التحریر که در این کشور گروه تروریستی شناخته و با آن مبارزه می‌شود را به حبس از هفت تا 19 سال محکوم کرد.

صاحب‌خبر -

براساس گزارش روز چهارشنبه رسانه‌های روسی، این افراد اعضای حزب التحریر در شبه جزیره کریمه بودند که در کانون این گروه در منطقه یالتا فعالیت می‌کردند و در سال 2016 دستگیر شدند.
«مسلم علی‌یف» و «اینور بکیروف» سران این گروه شناخته شده و به ترتیب به ١٩ و ١٨ سال زندان محکوم شدند.
سایر اعضای این گروه به نام‌های «امیرحسین کوکو» و «وادیم سیروک» هر کدام به ١٢ سال زندان و «ارسن جباروف» به هفت سال و «رفعت عالیموف» به هشت سال زندان محکوم شدند.
به حکم دادگاه، این افراد باید دوره حبس را در زندان با تدابیر امنیتی شدید سپری کنند.
بیش از یک ١٠٠ نفر برای حمایت از این افراد در صحن دادگاه نظامی راستف‌–نا-دانو حضور یافته بودند از جمله نماینده سازمان عفو بین‌الملل و «تاراس مالیشوسکی» سرکنسول اوکراین در «راستف-نا-دانو» حضور داشتند.
گفتنی است، این شش نفر به جرم عضویت در حزب التحریر در ماه فوریه سال 2016 در یالتا دستگیر شده و وزارت خارجه اوکراین پیشتر خواستار آزادی آنها شده بود.
به گزارش ایرنا، روسیه از سال 2003 تاکنون از حزب التحریر به عنوان یک سازمان تروریستی در این کشور یاد کرده است و بر همین اساس فعالیت آن را غیرقانونی می‌داند.

مقامات امنیتی روسیه معتقدند افراد این گروه به دستور عوامل خارجی، در روسیه فعالیت‌های غیرقانونی می‌کنند و به دنبال ایجاد یک خلافت مذهبی و سرنگونی حکومت مرکزی با استفاده از شیوه‌های تروریستی هستند. 
این افراد علاوه بر تلاش برای ایجاد شبکه مخفی تروریستی در روسیه، به یارگیری و جذب افراد برای اعزام به کشورهای خاورمیانه برای اقدامات تروریستی می‌پرداختند.  

نظر شما