شناسهٔ خبر: 36444528 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

عراق - ايران

نبرد سرنوشت ساز در اردن

صاحب‌خبر -

تيم ملي از نظر بازيکن و نيروي انساني بسيار برتر از حريف است. از عليرضا بيرانوند در درون دروازه بگيريد تا سردار آزمون و طارمي در خط حمله همه بازيکنان مان با کيفيت تر از عراقي ها هستند و فقط مي ماند مساله هماهنگي و اجراي تاکتيک ها در ميدان که اين يکي بر عهده کادرفني و شخص ويلموتس است. تيم ملي در مسابقه قبلي مقابل بحرين غافلگير شد و يک بر صفر بازي را به حريف واگذار کرد تا با وجود شايستگي بسيار و داشتن خطرناک ترين خط حمله گروه در رده سوم جدول قرار بگيرد.

با اين حال ويلموتس اعلام کرده « همه به اهميت بازي با عراق واقف هستند ولي هر نتيجه اي در بازي با عراق رقم بخورد معنايش حذف از جام جهاني نيست ولي حداکثر توان خود را براي ارائه بهترين بازي به کار مي گيريم.» اکنون هواداران تيم ملي مشتاقانه منتظر تدابير تاکتيکي سرمربي بلژيکي در اين بازي حساس خواهند بود. او بايد کاتانچ سرمربي اسلونيايي عراق را مغلوب انديشه هاي تاکتيکي خود کند.

بازي با عراق در واقع جنگ صدرنشيني گروه و صعود مستقيم به مرحله بعدي خواهد بود. برنده اين مسابقه شرايط بسيار مناسبي پيدا خواهد کرد و مساوي هم به سود تيم بحرين است. زيرا دو تيم هنگ کنگ و کامبوج شانسي براي صعود به مرحله بعدي نخواهند داشت. تيم عراق بازيکناني مثل بشار رسن و طارق همام دارد که فوتبال ايران با به خوبي مي شناسند. از سويي ديگر ستاره خط حمله اين تيم مهند علي است که در تيم الدحيل قطر بازي مي کند و بعد از او هم حسين علي بازيکن خطرناک ديگر عراقي هاست که مي توانند دروازه تيم ملي را تهديد کنند. خط دفاع تيم ملي بايد شش دانگ حواسشان به اين بازيکنان باشد.

در خط حمله تيم ايران بهترين ستارگان را در اختيار دارد. مهدي طارمي، سردار آزمون و کريم انصاري فرد اگر در روز خوب شان باشند باز کردن دروازه عراق برايشان دشوار نخواهد بود. در خط هافبک هم بازيکناني مثل اميد ابراهيمي و احمد نورالهي کارساز خواهند بود. شايد وريا غفوري هم جانشين رامين رضائيان در ترکيب اصلي شود. با اين حال مصدوميت اشکان دژاگه و احسان حاج صفي خبر ناراحت کننده اي براي تيم ملي است هرچند بازيکنان جانشين قطعا تلاش مي کنند بهترين عملکردشان را ارائه کنند. قضاوت اين مسابقه نيز به يک داور سريلانکايي رسيد که از داوران باتجربه آسيا محسوب مي شود هرچند برخي اين داور را در حد و اندازه اين مسابقه حساس و مهم نمي دانند.

پنجشنبه حدود ساعت 19:20 نتيجه بازي با عراق مشخص خواهد شد و همه ايراني ها اميدوارند که يوزهاي ايراني با يک برد دوباره به صدر جدول گروه رسيده باشند.

اسامي داوران:

داور: کريشناتا پريرا

کمک ها: پاراکراما هماتونگا – سانجيوا پرمالا

داور چهارم: سعيد عبدالله يعقوب از عمان

ناظر داوري: محمد عبدالله بليده از قطر

نماينده مسابقه:چافيک بشير از لبنان

جدول گروه C:

1- عراق 7 امتياز

2- بحرين 7 امتياز

3- ايران 6 امتياز

4- هنگ کنگ يک امتياز

5- کامبوج يک امتياز

نظر شما