شناسهٔ خبر: 36444512 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد:

مجمع نمایندگان طلاب در مقابل جریانات انحرافی خواهد ایستاد

حوزه/ ما باید محکم در مقابل برخی جریانات انحرافی بایستیم؛ البته این جریانات برای ما تازگی ندارد و از گذشته نیز بوده است و باید مطابق با توصیه های رهبر معظم انقلاب، در مقابل این تفکرات ایستادگی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد در جلسه مجمع عمومی نمایندگان طلاب که امشب در سالن جلسات جامعه مدرسین برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن هفته وحدت، میلاد نبی مکرم اسلام (ص) و میلاد امام جعفر صادق(ع)، اظهار داشت: خداوند متعال نعمت خود را بر امت اسلام تمام کرده و پیامبری بزرگ برای ما فرستاد و بحمدالله به ما مردم ایران نیز این توفیق را داد که توانستیم این اوصیاء را شناخته، از آنان تبعیت نموده و نسبت به آنان عشق بورزیم و نسبت به توصیه های آنان جان بر کف باشیم.

وی ابراز داشت: باید روزانه هزاران سجده شکر داشته باشیم که در زمانی به این دنیا آمده ایم که امام راحل را درک کرده و رهبر معظم انقلاب را داشته و جوانانی همچون شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم را داشته ایم.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلا خاطرنشان ساخت: متأسفانه باورمان نمی شود در زمانی که انقلاب این همه نعمت به ما عطا کرده است و دارای این قدرت شده ایم، یک عده نمی خواهند بفهمند دشمنی در مقابل دین و بشریت قد علم کرده است؛ سوال اینجاست که چرا قدر انقلاب و قدرت آن را نمی دانیم و چرا به این ملت با این عظمت خدمت نمی کنیم تا کارآمدی نظام اسلامی را تمام و کمال مشاهده کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد تصریح کرد: متأسفانه برخی از مسئولین به هر قیمتی می خواهند همان حرف روز اول خود را به کرسی نشانده و به دنبال دوقطبی کردن جامعه در راستای اهداف خود هستند.

وی بیان داشت: ما باید محکم در مقابل برخی جریانات انحرافی بایستیم؛ البته این جریانات برای ما تازگی ندارد و از گذشته نیز بوده است و باید مطابق با توصیه های رهبر معظم انقلاب، در مقابل این تفکرات ایستادگی کرد.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلا اظهار داشت: اعتقاد ما این است که نظام جمهوری اسلامی ایران به رشدی رسیده است که مردم تحلیل گر خوبی بوده و این افراد طرفداران خود را نیز از دست داده اند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد ابراز داشت: ما انتخابات مجلس شورای اسلامی را در پیش داریم که توجه و توصیه به بالاآمدن افراد انقلابی از ضروریات امروز جامعه اسلامی است.

وی در پاسخ به انتقاد یکی از نمایندگان طلاب و فضلا که چرا صدای حوزه نسبت به حضور بانوان در ورزشگاه ها بلند نشده است؟، خاطرنشان ساخت: جامعه مدرسین و مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در مقابل حضور بانوان در ورزشگاه ها نظر مخالف خود را اعلان کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی نژاد تصریح کرد: امروز دست هایی پشت پرده است که می خواهند در مسائل فرهنگی ورود کرده و انقلاب را از مسیر خود خارج نمایند.

* تقدیر از نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی

همچنین در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین عالمی، نماینده طلاب و فضلای ارسباران به عنوان ناطق اول قبل از دستور به ایراد سخن پرداخت و گفت: حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی اهتمام ویژه ای به حوزه های علمیه داشته و فعالیت های مناسبی انجام شده است که از مقام معظم رهبری به خاطر این انتخاب مناسب، کمال تقدیر و تشکر را دارم.

وی ابراز داشت: امروز برخی برای مسئله حوزه انقلابی مشکلاتی ایجاد کرده و به دنبال سکولارسازی حوزه های علمیه هستند که از هیأت رئیسه محترم مجمع نمایندگان خواستاریم پیگیری های بیشتری نسبت به این مسئله داشته باشند.

نماینده طلاب ارسباران خاطرنشان ساخت: تحرک بیشتر برای مسئله حوزه انقلابی از ضروریاتی است که باید بیشتر و بهتر به آن پرداخته شود.

حجت الاسلام والمسلمین عالمی تصریح کرد: امروز یکی از مسائلی که شاهد آن در حوزه های علمیه هستیم، عدم شنیدن صدا نسبت به حضور بانوان در ورزشگاه هاست؛ چرا در زمان ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد درباره این مسئله اظهار نظرهای بسیاری از سوی حوزه انجام شد؛ اما امروز شاهد حضور بانوان در ورزشگاه هستیم؛ ولی صدایی نمی شنویم.

وی بیان داشت: امروز توجه به انتخابات مجلس شورای اسلامی از ضروریاتی است مجمع نمایندگان طلاب باید به آن بیشتر پرداخته و ورود جدی تری داشته باشد.

* سخنان نماینده طلاب الیگودرز

همچنین حجت الاسلام والمسلمین شاملویی، نماینده طلاب و فضلای الیگودرز نیز به عنوان ناطق دوم پیش از دستور به ایراد سخن پرداخت و گفت: بنده در این جلسه، اظهارات اخیر رئیس جمهور که در جهت دوقطبی سازی جامعه تلاش می کند را محکوم کرده و این بیانات را نفاق گونه می دانم.

وی به برخی از فعالیت ها در سطح شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از فعالیت های ما، راه اندازی مؤسسه مجازی با موضوع حفظ قرآن، تفسیر، مقاله نویسی، نقد وهابیت و ... بوده است که فعالیت های مناسبی داشته است.

نماینده طلاب الیگودرز در ادامه به بیان برخی از پیشنهادات پرداخت و ابراز داشت: برگزاری منظم مجمع عمومی، برگزاری منظم کمیسیون های مجمع، تشویق و تنبیه نمایندگان بدون تخلف و متخلف، واگذاری برخی از زمین های شهرک مهدیه به نمایندگان طلاب برای ساخت مسکن برای طلاب و ... برخی از این پیشنهادها بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین شاملویی خاطرنشان ساخت: امروز باید برای وضعیت اسفناک طلاب اشک ریخت که بدترین وضعیت را در میان جامعه و مردم دارند و از بسیاری از امکانات محرومند.

وی تصریح کرد: امروز توجه به درس اخلاق در حوزه های علمیه از ضروریاتی است که باید بیشتر به آن بها داده شود و برای احیاء آن تلاش کرد.

* مجمع نمایندگان به صدور یک بیانیه بسنده نکند

حجت الاسلام والمسلمین حق جو، نماینده طلاب و فضلای نیشابور نیز در ابتدای این جلسه اظهار داشت: اعضای کمیسیون اخلاق مجمع نمایندگان در جلسه امروز نسبت به سخنان رئیس جمهور انتقاد شدید داشته و خواستارند که مجمع نمایندگان در این مسئله ورود نماید.

نماینده طلاب و فضلای نیشابور تأکید کرد: نباید به صدور یک بیانیه بسنده کرد؛ بلکه باید حرکتی مثمرثمرتر از سوی مجمع نمایندگان طلاب صورت بپذیرد.

* متن بیانیه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم

 همچنین کمیسیون سیاسی مجمع نمایندگان طلاب در پی سخنان اخیر رئیس جمهور در یزد بیانیه ای صادر کرد که متن این بیانیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

أَطیعُوا اللّهَ وَ أَطیعُوا الرَّسُولَ وَ أُولِی اْلأَمْرِ مِنْکُمْ فَإِنْ تَنازَعْتُمْ فی شَیْ‏ءٍ فَرُدُّوهُ إِلَی اللّهِ وَ الرَّسُولِ إِنْ کُنْتُمْ تُؤْمِنُونَ

بِاللّهِ وَ الْیَوْمِ اْلآخِرِ ذلِکَ خَیْرٌ وَ أَحْسَنُ تَأْویلاً (النساء – ۵۹)

بار دیگر در ایام مصادف با هفته وحدت که نیاز جامعه اسلامی به انسجام و یکپارچکی و وحدت ضرورتی بیش از گذشته دارد. شاهد هستیم رئیس دستگاه اجرایی کشور به جای پاسخگویی و عذرخواهی از پیشگاه ملت فهیم و انقلابی ایران اسلامی از کوتاهی‌ها و ناتوانی خود در حل مشکلات اقتصادی و انجام وظایف قانونی و پایبندی به قانون اساسی و فصل الخطاب قرار دادن فرمایشات حضرت امام خمینی رحمت الله علیه در اطاعت از رهبری معظم انقلاب به فرافکنی پرداخت و در مقابل فرمایشات رهبری علم مخالفت برافراشته و سخنان دشمنان نظام اسلامی، امام و شهداء را بر زبان جاری می‌نماید و به دو قطبی کردن جامعه و ملت انقلابی روی آورده است.

به رئیس جمهور محترم به عنوان مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم آخرین یادگار امام خمینی هشدار می‌دهیم که از نظریه پردازی منورالفکر مآبانه و قرائت‌های سکولار مآبانه از قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی جداً پرهیز و خودداری فرماید و هرگز جمهوریت را در مقابل اسلامیت نظام قرار ندهد و مؤکداً به رئیس جمهور اعلام می‌کنیم، نظام مقدس جمهوری اسلامی که رکن رکین آن ولی فقیه است و مشروعیت همه قوا بستگی به تنفیذ ولی فقیه دارد. اینکه می‌بینیم در آستانه وادادگی جریانات غربگرا بعضی نطق‌های دور از عقلانیت و بر خلاف قانون شنیده می‌شود باید برنامه نفوذ در کنار مسؤولین را جدی گرفت و این واقعیت را که قابل انکار نیست بپذیریم که اگر مسؤولین بخواهند بازیچه جریاناتی که از خارج هدایت می‌شود قرار بگیرند قطعا از چشم ملت خواهند افتاد.

چرا بعضی از مسؤولین تجربه نمی‌کنند و ۱۴ اسفند سال ۱۳۶۰ را که از حلقوم بنی صدر صداهای نامرغوب، هنجارشکن و ضدوحدت شنیده شد را بعد از چهل سال دوران درخشان که در گام دوم انقلاب اسلامی آمده است از خود به نمایش می‌گذارند.

امروز روند نیل به عدالت در قوه قضائیه برای همگان مشهود است، چرا کسانی که خود را مدعی حقوقدانی می‌دانند به این واقعیت‌ها پی نبرده اند و دائم بر طبل مخالفت می‌کوبند.

اگر مسؤولین اجرایی کشور می‌دانند دانه درشت‌هایی به تصاحب اموال بیت المال پرداخته‌اند چرا شش سال است که سکوت کرده اند اگر چنین است آنان نیز شریک جرم هستند و باید در پیشگاه ملت طبق تعهد و سوگندی که در ابتدای مسؤولیت در محضر قرآن و خدای متعال خورده‌اند، پاسخگو باشند.

ما نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم ضمن هشدار به همه جریانات، احزاب، گروه‌ها، شخصیت‌های حقیقی و حقوقی و همه قوا تأکید می‌کنیم؛ پشتیبان ولایت مطلقه فقیه باشید تا آسیبی به این مملکت نرسد. این همان صدای حق طلبانه از جوهره و نهاد پاک بنیانگذار نظام مقدس اسلامی، امام رضوان الله تعالی علیه است که در وصیت نامه خویش بر آن تأکید نموده اند.

آقای رئیس جمهور و دولت همراه باید بدانند تا زمانی که تنفیذ و امضای مقام معظم رهبری در پای حکمشان است مشروعیت دارند و اگر خدایی نکرده رهبر معظم انقلاب طبق قانون، تنفیذ خود را پس بگیرند آن روز باید به حال کسانی که به غرب دلخوش کرده بودند و سال‌ها این مردم را به مذاکره سرگرم کرده بودند گریست که از گذشتگان عبرت نگرفتند و به زباله دان تاریخ پیوستند.

در پایان یادآور می‌شویم نظام مقدس اسلامی با کسی عقد اخوت نبسته و قانون گریز در هر پست و مسؤولیتی باشد خاطی است و باید با او برخورد کرد و امروز قوه قضائیه نظام جمهوری اسلامی اقدام به این امر مهم نموده است و امید و نشاط را در همه اقشار جامعه ایجاد نموده و زمینه خدمت رسانی به همه دلسوزان در عرصه‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی فراهم نموده است.

والسلام علی من اتبع الهدی

مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم

۲۲ آبان ۱۳۹۸

* تصویب یک پیشنهاد و مواد یک طرح در جلسه امشب مجمع عمومی نمایندگان طلاب 

پس از سخنان رئیس مجمع و سه نفر از نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم و همچنین قرائت بیانیه، کلیات پیشنهاد دو فوریتی «تدوین کتاب درسی با موضوع اسلام و استکبار ستیزی با بررسی اسناد لانه جاسوسی» به عنوان دستور جلسه مورد بحث قرار گرفت که نمایندگان طلاب به این پیشنهاد رأی مثبت دادند.

همچنین مواد طرح «درس تطبیق العلم» نیز در این جلسه به رأی گیری نمایندگان طلاب و فضلا گذاشته شد که رأی آورد.   

نظر شما