شناسهٔ خبر: 36444438 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

مهم‌ترین اخبار اجتماعی هفته؛

از زلزله آذربایجان شرقی تا سوزاندن اجساد/ بازداشت ۳ مدیر وزارت بهداشت/ رشد ۱۱۵ درصدی سرطان در ایران

در این گزارش مهم‌ترین اخباری که طی هفته گذشته در رسانه ها منتشر شده است را با هم خواهیم خواند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ طی هفته‌ای که گذشت اخبار زیادی در حوزه اجتماعی در فضای مجازی منتشر شد که از آن میان می‌توان به زلزله مهیب در استان آذربایجان شرقی، سوزاندن اجساد حیوانات در دانشگاه علوم پزشکی تهران، آلودگی شدید تهران و در پی آن تعطیلی مدارس، آغاز رسمی ثبت‌نام طرح ملی مسکن، مشخص شدن زمان رتبه‌بندی معلمان، جنجالی شدن دوباره پرونده نجفی، زیر گرفتن روحانی همدانی با ماشین، قطع شدن یارانه برخی از افراد،تجمع بازنشستگان مترو مقابل شورای شهر تهران،بازداشت سه مدیر وزارت بهداشت و رکوردشکنی مردم در طرح شکایت اشاره کرد.


اخبار آموزش هفته:

زمان ثبت‌نام تکمیل ظرفیت کنکور ارشد ۹۸ اعلام شد /تسویه مطالبات فرهنگیان تا پایان ۹۷ /اجرایی رتبه‌بندی معلمان تا دو هفته آینده

***

ثبت‌نام مرحله تکمیل ظرفیت برخی کدرشته محل‌های آزمون‌ ورودی‌ دوره‌های‌ کارشناسی‌ ارشد سال‌ ۹۸ از امروز پنج‌شنبه ۲۳ آبان آغاز می‌شود.

***

وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه نگویید تنبیه‌بدنی زیاد شده است، در برابر موارد اندک هم به سرعت واکنش نشان می‌دهیم، گفت: مطالبات فرهنگیان تا پایان ۹۷ تسویه شد.

اخبار سلامت هفته:

بازداشت ۳ مدیر وزارت بهداشت/ ابتلا ۱۱۰ هزار ایرانی به سرطان در سال

 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بازداشت سه مدیر برکنار شده این وزارتخانه را که در هیات امنای ارزی و معاونت توسعه منابع این وزارتخانه به اتهام تخلفات مالی اشتغال داشتند، تایید کرد.

***

معاون کل وزارت بهداشت گفت: عوامل موثر بر سرطان سبب می‌شوند تا ۲۰ سال آینده سرطان در ایران ۱۱۵ درصد رشد داشته باشد.


اخبار جامعه و شهری:

آغاز رسمی ثبت‌نام طرح ملی مسکن از 18 آبان / آغاز طرح ملی مسکن تهران از تهرانسر/ ۲۰ هزار نفر ثبت نام کردند / اتاق مادر و کودک در گرمخانه‌ها راه‌اندازی و تجهیز می‌شوند / ازدحام جمعیت در ایستگاه های خط 2 مترو + عکس/  بلیت اتوبوس و مترو نیم بها شد /میدان و خیابانی به نام پرسپولیس نامگذاری شد شهردار تهران راهکار کاهش آلودگی هوا را کشف کرد! / تجمع بازنشستگان مترو مقابل شورای شهر تهران + عکس/  گران‌تر شدن نرخ تاکسی‌‌های اینترنتی در روزهای آلوده و بارانی / دستگیری رئیس شورای شهر رودهن/  خیابانی با نام ناصر حجازی نامگذاری شد

 

سرپرست معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه ثبت نام طرح ملی مسکن از ۱۸ آبان آغاز شد، از اتصال سامانه استعلام وزارت راه به سازمان ثبت برای شناسایی خانه دارها خبر داد.


***

طرح ملی مسکن متعلق به همه ایرانیان است، تاکنون ۲۰ هزار نفر در طرح مذکور ثبت‌نام کرده‌اند.

***

عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه راه‌اندازی و تجهیز اتاق مادر و کودک در گرمخانه‌ها مد نظر مسؤولان مربوطه قرار دارد،‌ گفت: مراکز اضطراری در فصل سرد برای افراد بی خانمان ساخته می‌شود.


***

صبح روز شنبه 18 آبانماه جمعیت زیادی به دلیل  توقف قطار و نقص فنی، در ایستگاه های خط 2 مترو ازدحام کردند.

***

در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوا مقرر شد بلیت اتوبوس و مترو از دوشنبه 20 آبانماه تا پایان هفته، نیم بها شود و در مقابل ۵۰ درصد هزینه عوارض ورود به طرح ترافیک افزایش یابد.

***

اعضای شورای شهر تهران میدان و خیابانی در محدوده منطقه ۳ به نام پرسپولیس نامگذاری کردند.


***

 اعضای شورای شهر تهران در جریان صد و هفتاد و پنجمین جلسه علنی شورای شهر با پنج رای مخالف و 11 رای موافق محدوده فردوس را با نام ناصر حجازی نامگذاری کردند.


***

شهردار تهران گفت: تا امروز ۹ روز است که هوای تهران ساکن است و اگر باد بوزد وضعیت خوب می‌شود.


***

صبح امروز جمعی از بازنشستگان مترو مقابل شورای شهر تهران تجمع کردند.

***

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت: براساس دستورالعملی که وزارت کشور تصویب و ابلاغ کرده است تاکسی‌های اینترنتی مجازند در روزهای بارانی و آلوده نرخ کرایه را افزایش دهند.


***

رئیس شورای شهر رودهن به اتهام دریافت رشوه بازداشت شد.


***

خبر بد هفته:

زلزله شدیدی تبریز را لرزاند+ جزئیات

در تاریخ 17 آبانماه  ساعت 02:17 بامداد زلزله نسبتا شدیدی تبریز و شهرهای اطراف را به شدت لرزاند.

مرکز این زلزله منطقه ترک از حوالی شهرستان های میانه و سراب و بزرگای آن حدود ۵.۹ریشتر گزارش شده است. در این حادثه دلخراش 5 نفر فوت و تعداد 720 مصدوم برجای گذاشت که تنها 120 نفر از آن‌ها به دلیل صدمات ناشی از تروما به اورژانس و مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند.

 ۴۵۰ نفر از مصدومان از شهرستان سراب و مابقی از میانه بوده و، افرادی که پس از پس‌لرزه عصر جمعه مراجعه کرده‌اند، اغلب به دلیل ترس و اضطراب ناشی از زمین لرزه دچار مصدومیت و استرس شده بودند.

 

خبر خوب هفته:

باز شدن طناب دار از گردن جوان بابلی

عامل قتل لحظاتی پس از به دار آویخته شدن در زندان بابل، با رضایت خانواده مقتول بخشیده شد.

 

اخبار انتظامی و حوادث:

مردان تا چه سنی باید به سربازی بروند؟/ نجات نوزاد زلزله‌زده از مرگ / آخرین وضعیت آتش سوزی در هتل مارلیک / دو دختر، روحانی معروف را با خودروی شاسی بلند زیر گرفتند/ حادثه در مترو؛ مرگ یک کارگر بر اثر برخورد با قطار

 

متولدین ۵۵ به بعد سرباز هستند و باید تکلیف نظام وظیفه خود را مشخص کنند و یا این که این وضع تا سن ۵۱ سالگی را ادامه دهند.


***

رئیس اورژانس بیمارستان دانشگاه علوم پزشکی تبریز از احیای جان نوزاد ۱۵ روزه در شهرستان زلزله زده سراب که به همراه خانواده در داخل چادر دچار گازگرفتگی شده بود، خبر داد.


***

جلال ملکی با بیان اینکه آتش در هتل مارلیک مهار شده است از عدم وجود مصدومیت و تلفات جانی در این آتش سوزی خبر داد.

***

حجت‌الاسلام کیهانی سرپرست تبلیغات اسلامی شهرستان کبودرآهنگ در جریان امر به معروف به 2 دختر توسط یکی از آنها و با خودروی شخصی‌ زیر گرفته و مجروح شد.

***

رئیس پلیس مترو پایتخت از مرگ کارگر جوانی در خطوط مترو گلشهر – تهران خبر داد.

 

رکورد شکنی هفته:

مردم ایران رکورد گینس را شکستند/ آغاز گام تلخ بعدی برای کلاهبرداران

وزیر ارتباطات گفت: که یک میلیون و 200 هزار شکایت مردم از خدمات ارزش افزوده پیامکی در سامانه 8007 را برای قوه قضائیه ارسال کردیم.

 

هشدار هفته:

دوشنبه‌ها و سه‌شنبه‌ها به جاده هراز نروید!

راهداری مازندران اعلام کرد که جاده هراز برای اجرای طرح‌های مرمتی و اصلاحی از ساعت ۸ دوشنبه 20 آبان‌ماه بر روی تردد خودروها بسته شد ولی این وضعیت تا ساعت ۱۷ ادامه خواهد یافت و از آن پس برای تردد شبانه باز می‌شود.

وی همچنین از بستن جاده هراز با هماهنگی پلیس راه در روزهای ۲۷ و ۲۸ آبان ماه جاری خبر داد و گفت: که در این روزها هم هراز از ساعت ۸ بسته می شود و تا ساعت ۱۷ ادامه خواهد یافت.

 

خبر عجیب هفته:

تکذیب آدم ربایی در خوی

 

فرمانده انتظامی خوی گفت: موضوع آدم ربایی در خوی صحت ندارد.

جنجال هفته:

سوزاندن اجساد حیوانات در دانشگاه علوم پزشکی تهران+ سند/ فیلم
 

اهالی و ساکنین حوالی دانشگاه تهران با ارسال نامه‌ای به محیط زیست خواستار توقف سوزاندن اجساد در محوطه دانشگاه علوم پزشکی شده‌اند غافل از اینکه هیچ یک از ارگان‌های ذیربط مسئولیت آن را بر عهده نمی‌گیرند.

اهالی حوالی دانشگاه تهران این روزها گلایه‌های بسیاری از همسایه علمی خود دارند و عنوان می‌کنند دانشگاه تهران نه تنها رسم همسایگی را به جا نمی‌آورد بلکه اهالی را با روش‌های مختلف از این منطقه فراری می‌دهد. فارغ از کشاکش طرح توسعه دانشگاه تهران که برخی افراد را مجبور به فروش خانه‌های خود کرد، این روزها اهالی محدوده دانشگاه از سوزاندن اجساد آزمایشگاهی در داخل محوطه خبر می‌دهند که دود ناشی از آن به خانه‌های ساکنین هدایت شده و این بوی نامطبوع امان همسایگان را بریده است.

خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری برنا با ارگان‌های مختلف تماس گرفت تا درخصوص چرایی این موضوع اطلاعاتی کسب کند اما وزارت بهداشت، سازمان محیط زیست و شهرداری تهران هر یک ضمن ابراز بی‌اطلاعی، حل این معضل را برعهده نهادی دیگر دانسته و هیچ یک از ارگان‌های ذیربط مسئولیت امر را برای جلوگیری از ادامه این روند بر عهده نگرفتند.

 

آمار عجیب هفته:

استان‌های ایران چند امام‌زاده دارند؟

براساس آمار به دست آمده از سایت «بقاع متبرکه» وابسته به سازمان اوقاف، در ایران ۸۱۶۷ امام‌زاده ثبت شده است.

گزارش‌های هفته:

نجفی همچنان در زندان است/ برگزاری دادگاه علنی 6 آذرماه/ صحنه قتل شسته شده است /

زباله‌هایی که باید سوزانده شود را دفن می‌کنند، حیواناتی که باید دفن شوند را می‌سوزانند!/ در قرون وسطی هم اجساد را دفن می‌کردند / سکوت مبهم یک کارشناس پرونده نجفی/ احتمال قتل غیرعمد میترا استاد بالا گرفت/  دانشگاه علوم پزشکی تهران قبلا پرونده زیست محیطی داشته است/ موضوع سوزاندن لاشه حیوانات در دست پیگیری است

علیرضا ببری با اعلام این خبر که دادگاه تجدید نظر محمدعلی نجفی در تاریخ 6 آذر برگزار خواهد شد از سکوت یک کارشناس پزشکی قانونی در پرونده قتل میترا استاد خبر داد.

***

اسماعیل کهرم با انتقاد از اقدام دانشگاه علوم پزشکی تهران به سوزاندن حیوانات آزمایشگاهی خواستار دفن این حیوانات شد.

***

حمیدرضا گودرزی از جزئیات آخرین نظر کارشناسان اسلحه و کارشناسان پزشکی قانونی در پرونده قتل میترا استاد خبر داد.

***

محمد رستگاری با اشاره به مکاتبات انجام شده برای پیگیری موضوع سوزاندن لاشه حیوانات توسط دانشگاه علوم پزشکی تهران از وجود پرونده‌ای در گذشته خبر داد.

بیشتر بخوانید:

  • در حال تدوین پلان زلزله ۶.۵ ریشتری تبریز هستیم
  • نحوه اختصاص بیمه بیکاری به زلزله زدگان/ حمایت های ویژه در مناطق زلزله زده ادامه دارد

نظر شما