شناسهٔ خبر: 36444068 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد:

افزایش ۲۵ درصدی معادن در صادرات غیر نفتی

50294

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با وجود مشکلات اقتصادی حاکم بر کشور صادرات معدن از سایر صنایع غیر نفتی جلو افتادە است.

صاحب‌خبر -

جعفر سرقینی امروزر چهارشنبە ۲۲ آبان در نشست کارگروە معدن استان کردستان اظهار کرد: سال‌های زیادی است کە بین سازمان منابع طبیعی و معادن استان کردستان بر سر موضوع معادن اختلاف و درگیری است کە خوشبختانە با عقد تفاهم‌نامە مشترک تا حدودی این اختلافات کمتر شدە است.

بە عقیدە وی بسیاری از مشکلات ما ساختاری است و در بسیاری از کشورها منابع طبیعی و معادن در یک وزارتخانە خدمت می‌کنند و همین سبب ارتقاء کاری این دو سازمان و حل مشکلات میان آنان شدە است.

بە گفتە وی حتی در سایر کشورها نیز پروژەهای معدنی بسیاری وجود دارد کە بە دلیل مشکلات زیست محیطی موفق بە اجرای آن نشده‌اند.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت،معدن و تجارت افزود: فعالیت اکتشافی معادن بە هیچ‌وجە مغایر با چرای دام نیست و چنانکە فعالیت اکتشافی و پروانه بهره‌برداری مغایر با چرای دام و تخریب محیط زیست باشد باید بە آن پرداختە شود.

سرقینی با اشارە بە تلاش در زمینە توسعە معادن کشور تصریح کرد: هرچند تلاش ما بر شکوفایی و توسعە معادن استوار است اما نباید از محیط زیست خود نیز غافل شویم.

 وی افزود: با وجود مشکلات اقتصادی حاکم بر کشور، صادرات معدن از سایر صنایع غیر نفتی جلو افتادە است کە در سال گذشتە حدود ۲۲ درصد از صادرات غیرنفتی مربوط بە معدن بودە و همین میزان در سال جاری بە ۲٥ درصد رسیدە است.

وی خاطرنشان کرد: هرچند بە منظور حفظ محیط زیست، صدور پروانە اکتشاف برای سە گروە ممنوع شدە اما خواستار حمایت و پشتیبانی منابع طبیعی و محیط زیست در راستای توسعە معادن نیز هستیم.

وی با اشارە بە همکاری مسالمت آمیز این دوسازمان یادآور شد: اگر بە هرنحوی حق اکتشاف کنندەای ضایع شود می‌تواند از مادە ۲٤ استفادە کند.

انتهای پیام

نظر شما