شناسهٔ خبر: 36443851 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برنامه بحث روز رادیو ایران

لزوم نگاه راهبردی به وحدت شیعه و سنی

برنامه بحث روز گروه سیاسی رادیو ایران با حضور معاون فرهنگی سازمان تبلیغات و جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه به موضوع وحدت پرداخت.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ وحدت موضوع برنامه بحث روز گروه سیاسی رادیو ایران بود که با حضور حجت الاسلام المسلمین سید ناصر محمدیان، معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی و حجت الاسلام حسین طیبی فر، جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران به آن پرداخته شد.
حجت الاسلام و المسلمین حسین طیبی فر در ابتدای برنامه به موضوع روح الله زم پرداخت و گفت: این موضوع از دو دیدگاه قابل بررسی است؛ یکی از منظر قدرت اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران  و دیگری همکاری برخی افراد در داخل با مهره‌هایی همچون زم؛ توجه به این موضوع از آن جهت اهمیت دارد که خائنانی امثال روح الله زم را در جهت نفرت پراکنی مذهبی تغذیه می‌کنند.
وی تاکید کرد: نظام جمهوری اسلامی بر اساس مکتب شکل گرفته است، از این رو دشمنان برای ضربه زدن به آن فعالیت می‌کنند، در این راه افرادی مانند زم را باید تنها مهره‌هایی دانست که در جهت توطئه دشمنان به کار گرفته می‌شوند.
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران نگاه جمهوری اسلامی به وحدت را راهبردی دانست و افزود: امروز جمهوری اسلامی به وحدت نگاه مثبت استراتژیک دارد به خاطر این که دنیای اسلام اسیر قدرت‌هایی شده است که این قدرت‌ها از اساس خواهان وجود مکتبی به نام مکتب اسلام نیستند، از این رو جز با وحدت نمی‌توان به مصاف این دشمنان رفت.
جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه در بخش دیگری از سخنانش رخداد‌های اخیر در عراق را تفرقه افکنی نوین نامید.
وی تمرکز دشمنان را ضربه زدن به جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت عنوان کرد و گفت: در این جبهه جمهوری اسلامی هم از برداران فلسطینی سنی حمایت می‌کند و هم به کمک برادران شیعه خود در عراق می‌رود، از این‌رو جمهوری اسلامی خاری در چشم دشمنان است؛ بنابراین برنامه‌هایی همچون مذاکره و برجام که نتیجه آن را می‌بینیم با هدف ضربه زدن به این نقطه کانونی مقاومت در منطقه است.
حجت الاسلام طیبی فر در پایان تصریح کرد: دشمنان یک روز داعش را به جان امت اسلامی می‌اندازند و یک روز در عراق ناآرامی ایجاد می‌کنند تا در نهایت به جمهوری اسلامی ضربه وارد کنند، اما راهبرد آن ها باز هم شکست خواهد خورد؛ گواه این موضوع قدرت نظامی بالای جمهوری اسلامی است که می‌تواند پهپاد پیشرفته امریکایی را سرنگون کند و امریکایی‌ها نیز به هیچ عنوان قادر به مقابله با این توان نیست.
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی نیز در این برنامه تاکید کرد: جنگ امروز جنگ فرهنگی و رسانه‌ای است.
حجت الاسلام المسلمین سید ناصر محمدیان درباره کار‌های انجام شده در سازمان متبوعش در زمینه ترویج وحدت گفت: عمده کاری که انجام می‌دهیم، در فضای مجازی و فضای چهره به چهره تبلیغ، ارتباط فرهنگی موثر با برادران اهل سنت است.
وی افزود: سایت و سامانه تبیان، مجموعه حوزه هنری سازمان تبلیغات، حوزه تولیدات هنری و مجموعه خبرگزاری مهر در حوزه رسانه به عنوان زیرمجموعه‌های این سازمان در دو بعد تبیینی و فرهنگی در زمینه ترویج و استحکام بخشیدن هرچه بیشتر به وحدت فعالیت دارند.
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات در پایان تاکید کرد: سازمان تبلیغات اسلامی در حوزه‌هایی مانند نشست‌های مشترکی نخبگانی با علمای اهل سنت، حوزه تولیدات ادبی و هنری و حوزه‌های عمومی همچون برگزاری جشنواره‌های قرآنی به دنبال تحکیم و ترویج هرچه بیشتر فرهنگ وحدت میان مسلمانان است.

نظر شما