شناسهٔ خبر: 36443249 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

یک نویسنده ادبیات دفاع مقدس مطرح کرد:

توجه به پاسداشت شهدای هنرمند ارزشمند است

نویسنده ادبیات دفاع مقدس بزرگداشت شهدای هنرمند را اقدامی بسیار پسندیده و قابل تقدیر دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان رحیم مخدومی نویسنده ادبیات دفاع مقدس کشور گفت: بزرگداشت شهدای هنرمند اقدامی بسیار پسندیده و قابل تقدیر است. هنرمندان متعهدبه دلیل اینکه درجامعه انتخاب کرده اند تا نقش روشنگری داشته باشند، همواره به دنبال یافتن درمان درد‌ها و تبدیل و ارائه آن به زبان جذاب آثار مختلف هنری است. زبان هنرمند اسلحه نیست قلم است. هنرمند احساس ضرورت می‌کند که در بزنگاه‌های جامعه حضور فعال داشته باشدو نسبت به جامعه و مردمش ادای دین کند.

بسیاری از هنرمندان دهه ۶۰ بر اساس همین احساس تعهد و مسئولیت خطیر در جبهه‌ها حضور داشتند و هرکس به تناسب ظرفیت و توانایی خود، روح هنر و ارائه آثار هنری را در فضای خشن جبهه‌ها متبلور ساختند. کسانی که تاتر کار می‌کردند در پشت جبهه‌ها اجرای نمایش را برعهده داشتند، موسیقیدانان، سرود و نغمات حماسی را اجرا می‌کردند و از لحاظ فضای بصری جبهه‌ها منقوش به تابلو نوشته ها، خطاطی‌ها و نقاشی‌های خوشنویسان و نقاشان بود.

  • بیشتر بخوانید:
  • برای مطالعه کتاب چشم تو مگر دریاست  اینجا کلیک کنید.

نویسنده رمان جنگ پابرهنه‌ها افزود:هنرمندان امروز ما نیز می‌بایست همچون هنرمندان اوائل انقلاب و دفاع مقدس که جامعه هنری همچنان به آن‌ها افتخار می‌کند، زمانه و فضای جامعه خویش را به خوبی تحلیل و بررسی کنند و براساس نیاز‌های جامعه و انقلاب اثر هنری خود را خلق کنند. دراین صورت است که خالق اثری ماندگار و جاویدان برای همه نسل‌ها خواهند شد. در غیر اینصورت هنرش مقطعی و مشمول زمان حواهد شد و از بین رفتنی خواهد شد. در دهه‌های گذشته هنرمندان همه رشته‌های هنری در کشور آثار فراوانی خلق کردند، اما با اندکی دقت و تامل در می‌یابیم که آثار هنرمندان متعهد و دردآشنایی که شاید دیگر درمیان ما هم نباشند در دل مردم جاودانه و زنده است.

مراسم شاهدان شیدایی به صورت مشترک با همکاری سازمان بسیج هنرمندان کشور و مرکز بسیج وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، قرار است از هنرمندان شهید رشته‌های هنر‌های نمایشی، هنر‌های تجسمی، فیلم، موسیقی و سرود، عکاسی، شعر، ادبیات داستانی و خوشنویسی تقدیر و تجلیل به عمل آورد.

این مراسم بیست و هفتم آبان ماه در تالار اندیشه حوزه هنری با حضور خانواده معظم شهدا، مسئولان کشوری و لشکری، هنرمندان، مدیران و چهره‌های برجسته فرهنگی و هنری و اصحاب رسانه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام /

نظر شما