شناسهٔ خبر: 36442241 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دولت.آی‌آر | لینک خبر

دکتر نهاوندیان در جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان کردستان:

طرح بازآفرینی شهری موجب رونق اقتصادی می‌شود

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور اهتمام ویژه نسبت به اجرای برنامه‌های مختلف توسعه‌ای در استان کردستان را مورد تأکید قرار داد و گفت: برای تسریع در روند توسعه استان کردستان، تلاش‌ها باید مضاعف شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، دکتر محمد نهاوندیان روز چهارشنبه در جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان کردستان با تبریک میلاد نبی اکرم(ص) و امام صادق(ع) و نیز هفته وحدت، اظهار داشت: امروز باید با سرعت و عمق بیشتر امور مربوط به توسعه استان کردستان پیگیری شود چرا که به کردستان مدیون هستیم و باید برای جبران گذشته‌ها میزان توجه و اهتمام در خصوص برنامه‌های مختلف توسعه‌ای استان بیش از جاهای دیگر باشد.

معاون اقتصادی رئیس جمهور با اشاره به اهمیت بازآفرینی شهری و احیای بافت‌های فرسوده، گفت: اهتمامی که رئیس جمهور از سال 96 به موضوع بازآفرینی شهری داشتند، با این توجه بود که بخش ساخت و ساز، بخش پیشران در رونق اقتصادی است چرا که به واسطه آن ده‌ها صنعت و خدمات به راه می‌افتد.

دکتر نهاوندیان خاطرنشان کرد: بازآفرینی شهری و احیاء بافت‌های فرسوده علاوه بر رونق اقتصادی، موجب تقویت عدالت اجتماعی و همچنین ایمنی در برابر زلزله و بلایای طبیعی است و بهداشت و سلامت و امنیت اجتماعی را به دنبال خود می‌آورد. پس با اجرای طرح بازآفرینی شهری در حقیقت با یک تیر، چند هدف زده می‌شود لذا باید اهتمام ویژه‌ای نسبت به آن داشته باشیم و از این رو دولت نسبت به اجرای کامل این طرح، اهتمام جدی دارد.

معاون اقتصادی رئیس جمهور جذب توسعه‌گر از بخش خصوصی به منظور اجرای طرح بازآفرینی شهری را مورد تأکید قرار داد و گفت: بدون تردید همه منابعی که دولت می‌تواند برای اجرای این طرح اختصاص دهد، برای برداشتن این مسئولیت سنگین کافی نیست چرا که این طرح نیازمند کار پرشتاب است و صرف اتکاء به منابع دولتی برای اجرای کامل آن کفایت نمی‌کند لذا باید در این راستا به مجموعه امکانات بیکران مردم اتکاء کرد.

دکتر نهاوندیان خاطرنشان کرد: طرح رئیس جمهور این است که دولت زمین‌های دولتی را برای تأمین مسکن آبرومند و انبوه برای قشر محترمی از جامعه واگذار کند و در اجرای آن حتماً باید در کنار امکانات دولتی، شرایطی برای سرمایه‌گذار و توسعه‌گر بخش خصوصی فراهم کنیم که احساس سودآوری کند.

معاون اقتصادی رئیس جمهور با تأکید بر اینکه برای توسعه استان کردستان بویژه در بخش بازآفرینی شهری باید نهضتی براه بیفتد، اظهار داشت: باید یک حرکت پرجوش و خروش اجتماعی و اقتصادی برای آبادانی استان به راه بیفتد و در چنین صورتی است که می‌توان شاهد موفقیت کامل در این زمینه بوده و در افق معینی شاهد تغییر چهره استان بود.

دکتر نهاوندیان خاطرنشان کرد: لازمه توفیق در کردستان این است که یک ندای دعوتی از توسعه‌گران بخش خصوصی از استان برخیزد و می‌توان همه کردستانی‌های داخل و خارج کشور را در این راه به این کار فرا خواند و در این راستا معتقدم که باید اتاق بازرگانی فعال‌تر عمل کند.

معاون اقتصادی رئیس جمهور با تأکید بر اینکه رابطه دو سویه‌ای بین بازآفرینی شهری و گردشگری وجود دارد، گفت: هر کدام از این دو بخش در یکدیگر اثرگذار هستند. استان کردستان از ظرفیت‌های گردشگری فراوانی برخوردار است و آثار طبیعی، فرهنگی و تاریخی زیادی دارد که باید در کنار آن امکانات مناسب اقامتی و تفریحی هم ایجاد شود.

دکتر نهاوندیان افزود: با توجه به اینکه در سال 2020 اجلاس جهانی گردشگری قرار است در ایران برگزار شود، در گفتگویی که با وزیر میراث فرهنگی، ‌گردشگری و صنایع دستی داشتم معتقد بود که این آمادگی وجود دارد که سنندج نیز به عنوان یکی از شهرهای مقصد گردشگری معرفی شود و استفاده از این ظرفیت می‌تواند نقطه عزیمتی برای توسعه گردشگری استان باشد.

معاون اقتصادی رئیس جمهور خاطر نشان کرد: باید با توجه به وسعت کار ، تسهیلات بانکی افزایش یابد و این موضوع را در حوزه بانکی به طور جدی پیگیری می‌کنیم.
 

برچسب‌ها:

نظر شما