شناسهٔ خبر: 36441938 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تجلیل مقام معظم رهبری از مردم شهرستان مهران به جهت خدمات رسانی اربعین

رئیس سازمان تبلیغات کشور با اشاره به حماسه پیاده روی اربعین حسینی گفت: پنج هزار خانوار مهرانی به جهت خدمات رسانی به زائران اربعین مورد تجلیل مقام معظم رهبری قرار خواهند گرفت.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام محمد قمی در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در مهران, اظهار داشت: در قالب 30 گروه از مردم شهرستان مهران به جهت خدمات رسانی از زائران اربعین تجلیل بعمل خواهد آمد.

وی گفت: شهرستان مهران به عنوان دروازه عتبات عالیات از جمله مسیرهایی است که مردم از سراسر کشور به این مرز برای زیارت مراجعه می کنند و با توجه به زیرساخت های این شهر نیاز است در این زمینه اقدام جدی صورت گیرد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور تصریح کرد: از دو روز گذشته با مراجعه به درب منزل شهروندان مهرانی با اهداء لوح تقدیر مقام معظم رهبری و تابلو فرش حرم مطهر امام رضا(ع) از مردم این شهرستان تجلیل بعمل آمد.

وی با بیان اینکه در این آیین پنج هزار خانوار مهرانی تجلیل خواهند شد گفت: مردم این شهرستان با برپایی موکب و زائرسرا در خدمات رسانی به زائران سنگ تمام گذاشتند.

حجت الاسلام قمی همچنین ادامه داد: دیدار با خانواده شهدا و موکب داران از دیگر برنامه‌های این آیین است و بطور کلی  تکریم خانواده‌های شهدا از جمله ضروریاتی است که نباید مغفول واقع شود.

وی در دیدار با خانواده‌های شهیدان کرمی و رحیمی از شهدای شهر مهران نیز گفت: شهدای ما با الهام از سیدالشهدا برای حفظ دین جان خود را فدا کردند و  در این بین وظیفه ما برای پاسداشت یاد و نام آنها سنگین است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور تصریح کرد: این شهرستان که در جنگ تحمیلی از جمله خاکریزهای اصلی دفاع در برابر متجاوزان بعثی بوده شهدای زیادی را تقدیم انقلاب کرده و محل عروج شهدای زیادی از شهدای سراسر نقاط کشور بوده است.

وی با بیان اینکه خاک شهر مهران با شهادت عجین شده بود افزود: در چند سال گذشته توفیق خدمت گذاری به زائران اربعین نیز نصیب مردم این شهر شده و این شهر به عنوان شهر خادمان اربعین شناخته می شود.

حجت الاسلام قمی با تقدیر از نقش خانواده‌های شهدا در خدمات رسانی به زائران اربعین گفت: همه خانواده‌های شهدا در زمینه خدمات رسانی به زائران با برپایی موکب و زائرسرا پیشقدم بوده‌اند.

وی ادامه داد: هویت شهر مهران هم اکنون با خدمات رسانی به زائران اربعین نهادینه شده و این یکی از افتخارات این شهرستان است که مردم به آن مفتخر شده اند.

انتهای پیام/862/ز

نظر شما