شناسهٔ خبر: 36440746 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عضو حقوقدان شورای نگهبان:

هیات‌های نظارت نتایج بررسی‌های خود را مستند کنند

مشهد- ایرنا- عضو حقوقدان شورای نگهبان از هیات‌های نظارت بر انتخابات خواست تا نتایج بررسی صلاحیت‌های خود را مستند کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی شورای نگهبان، محمد دهقان روز چهارشنبه در همایش سراسری اعضای هیات‌های نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در مشهد با تاکید بر اینکه هیات‌های نظارت باید تمام نظرات و نکات خود درباره کاندیداها را به صورت مستند در اختیار داشته باشند افزود: شورای نگهبان یک اصل اساسی دارد و آن عمل به مُر قانون است.

وی همچنین بر مبارزه با مفاسد به عنوان یک وظیفه همگانی تاکید کرد و اشاراتی هم به وظایف هیات‌های نظارت در جریان برگزاری انتخابات مجلس کرد.

عضو حقوقدان شورای نگهبان با اشاره به استقامت بزرگان در شورای نگهبان برای جلوگیری از استحاله نظام گفت: حضور شخصیت‌های بزرگی همچون آیت‌الله جنتی و آیت‌الله یزدی در شورای نگهبان یکی از عوامل اصلی در جلوگیری از استحاله نظام بوده است.
دهقان افزود: هر کدام از اتفاقاتی که در این ۴۰ سال برای انقلاب اسلامی و کشور ما رخ داده از عملیات‌های تجزیه طلبانه گرفته تا جنگ تحمیلی و انواع فتنه‌ها می‌توانست یک کشور را ساقط کند و انقلاب را از بین ببرند اما عواملی وجود دارد که این عوامل مانع از آسیب دیدن کشور و نظام شدند که عبارتند از  "رهبری الهی امامین انقلاب"، "حضور مجاهدانه مردم متدین در صحنه‌های مختلف" و همچنین "شورای نگهبان". 

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دومین روز اسفندماه آتی برگزار می‌شود.

همایش سراسری اعضای هیاتهای نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با رویکرد آموزشی که دیروز با سخنرانی دبیر شورای نگهبان در مشهد آغاز شد تا فردا پنجشنبه ۲۳ آبان ماه در محل تالار قدس کتابخانه آستان قدس رضوی ادامه دارد.

۷۰۰ عضو هیاتهای نظارت بر انتخابات در چارچوب این همایش علاوه بر آشنایی با خط مشی شورای نگهبان در مورد انتخابات اسفند ماه آتی، نظرهای مسئولان مختلف کشور را پیرامون این رویداد سیاس در سخنرانیهای آنان در صحن همایش دریافت می‌کنند.

بنا بر اعلام مسئول دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خراسان رضوی، نشستهای اصلی همایش اعضای هیاتهای نظارت بر انتخابات در مشهد بدون حضور خبرنگاران جریان دارد اما با پیش‌بینی محلی در کنار سالن همایش مسئولان و شخصیتهای کشوری حاضر در این رویداد، با اصحاب رسانه پیرامون همین موضع گفت‌وگو می‌کنند.

نظر شما