شناسهٔ خبر: 36440696 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

کوتاه از ورزش ایران

از 3 سهمیه پارالمپیک تا تکذیب جدایی سرمربی ملوان

صاحب‌خبر -

 

3 سهمیه پارالمپیک 

 دوومیدانی کاران معلول و نابینای ایران در مسابقات قهرمانی سال ۲۰۱۹ جهان این رشته که در امارات برگزار می‌شود موفق به کسب سه سهمیه پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو شدند. در ششمن روز از مسابقات پارادوومیدانی قهرمانی جهان «حامد امیری» ضمن کسب مدال طلا سهمیه بازی‌های پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ را نیز به‌دست آورد.«مهدی اولاد»دوومیدانی کار نابینای ایران در رقابت‌های پرتاب دیسک نشان برنز گرفت.
 
---
تکذیب جدایی سرمربی ملوان
سرمربی تیم ملوان انزلی که با غیبت در تمرین روز گذشته شایعات مربوط به جدایی از این تیم را افزایش داده بود، نسبت به آن واکنش نشان داد. محمد احمدزاده به «ورزش 3» گفت: بعد از بازی آخرمان ناچار شدم دو سه روزی از مدیریت باشگاه برای حل مشکلات شخصی‌ام مرخصی بگیرم و تمرینات را به همکارانم بسپارم. ان شاالله بزودی به انزلی باز خواهم گشت.
 
---
وزارت امور خارجه پیگیر صدور ویزا
مسابقات شمشیربازی جام جهانی در حالی از 23 ماه جاری در مصر آغاز می شود که تا عصر امروز ملی پوشان منتظر صدور ویزا بودند. به گزارش ایسنا، طبق برنامه قرار است ملی پوشان شمشیربازی فردا (چهارشنبه) عازم مسابقات شوند، از این رو فدراسیون شمشیربازی برای حل مشکل صدور ویزا از وزارت امور خارجه درخواست کمک و پیگیری کرد.
 
 
 
فردا ایران و عراق به مصاف هم می­ روند
آزمون «ویلموتس»
تا آغاز سکانس بیست و نهم جدال تیم‌های ملی فوتبال عراق و ایران چیزی باقی نمانده است؛ فقط حدود ۲۴ ساعت. دیداری که یکبار زمین، یکبار زمان و یکبار داور آن تغییر کرده است. ابتدا قرار بود این دیدار در عراق برگزار شود؛ اما در پی ناآرامی‌های عراق، تیم ملی فوتبال این کشور از میزبانی رقابت‌های مقدماتی جام جهانی محروم شد و فیفا از فدراسیون فوتبال عراق خواست با توجه به شرایط حاکم بر این کشور، زمینی بی‌طرف را برای میزبانی از تیم‌های ملی ایران و عراق معرفی کند. عبدالخالق مسعود رئیس این فدراسیون هم اردن را به‌عنوان میزبان این مسابقه معرفی کرد. کنفدراسیون فوتبال آسیا چند روز پیش هم ساعت بازی تیم ملی کشورمان با عراق در اردن را ۲ ساعت عقب کشید و این دیدار پنجشنبه ساعت ۱۷:۳۰ به وقت تهران برگزار می‌شود. زیرا در آن ساعت تیم ملی اردن بازی مهمی در انتخابی جام جهانی داشت و به همین خاطر ساعت بازی ایران و عراق تغییر کرد. دست آخر هم داور تغییر کرد؛ در ابتدا قرار شده بود ادهم مخادمه داور اردنی این بازی را قضاوت کند ولی بعد از تغییر محل دیدار، داور این دیدار نیز تغییر کرد. کنفدراسیون فوتبال آسیا تیم داوری سریلانکایی را به‌عنوان قاضی مصاف ایران و عراق انتخاب کرد و داور اصلی این دیدار دیلان پرراست. علیرضا بیرانوند، محمدرشید مظاهری، پیام نیازمند، وریا غفوری، سیدمجید حسینی، حسین کنعانی زادگان، میلاد محمدی، محمد نادری، مرتضی پورعلی گنجی، رامین رضاییان، سیاوش یزدانی، امید ابراهیمی، احسان حاج صفی، علی کریمی، احمد نوراللهی، مسعود شجاعی، وحید امیری، کریم انصاری فرد، علی قلی‌زاده، محمد محبی، کاوه رضایی، سردار آزمون، مهدی طارمی و مهدی ترابی در این بازی مارک ویلموتس را همراهی می‌کنند. عراق و ایران در حالی برای بیست و نهمین بار به مصاف هم خواهند رفت که نتیجه بازی پنجشنبه در صعود یا صعودنکردن آنها به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ تأثیرگذار است.
عراق هیچ‌وقت در حد و اندازه ایران نبوده است. آنها تنها یک بار به جام جهانی رفتند و با سه باخت از مکزیک برگشتند؛ ولی ایران سودای صعود به ششمین جام خود را در سر می‌پروراند. شاگردان مارک ویلموتس هم بعد از باخت به بحرین بخوبی آگاه هستند که حق اشتباه برابر عراق را نخواهند داشت.
 
 
 

 

نظر شما