شناسهٔ خبر: 36440279 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

گزارش ایرنا از فروش فیلم‌های روی پرده ؛

صدرنشینی‌ کمدی‌ها در فروش هفتگی سینما

تهران- ایرنا- فیلم‌های کمدی «مطرب» و «چشم و گوش بسته» با استقبال مخاطبان سینما این هفته در صدر پُرفروش‌های سینما قرار گرفتند.

صاحب‌خبر -

این هفته با اکران ۶ فیلم جدید پرده نقره‌ای رنگ تازه‌ای به خود گرفت تا از میان این آثار نیز دو فیلم کمدی خیلی زود با استقبال مخاطبان به صدر گیشه هفتگی صعود کنند.

مطرب (مصطفی کیایی)، چشم و گوش بسته (فرزاد موتمن)، سمفونی نهم (محمدرضا هنرمند)، منطقه پرواز ممنوع (امیر داسارگر)، تورنادو ( سید جواد هاشمی) و بنیامین (محسن عنایتی) عنوان ۶ فیلم تازه اکران شده است که ۲ فیلم نخست آن نیز حالا در صدر گیشه قرار دارند.

چهار فیلم سمفونی نهم، منطقه پرواز ممنوع، تورنادو و بنیامین نیز این هفته به ترتیب در رده ششم تا نهم جدول پرفروش‌ها قرار گرفته‌اند.

اما استقبال از فیلم سینمایی مطرب آنقدر بود که این فیلم در نخستین روز اکران رکورد پرفروش‌ترین فیلم را زد و حالا بعد از یک هفته نزدیک به ۵ میلیارد تومان فروخته است.

مطرب در نخستین هفته نمایش خود در ۱۴۰ سال سینما ۴ میلیارد و ۹۰۳ میلیون تومان فروخت و در رده نخست پرفروش‌های هفته قرار گرفت.

این فیلم داستان یک خواننده پیش از انقلاب ( پرویز پرستویی ) است که پس از وقوع انقلاب اسلامی از کار بی‌کار می‌شود و شرایط سختی را پشت سر می‌گذارد تا اینکه فرصتی پیش می‌آید تا در ترکیه کنسرتی اجرا کند و...

پرویز پرستویی در نقش ابراهیم ، الناز شاکردوست در نقش زیبا، محسن کیایی در نقش فواد و مهران احمدی در نقش مارشال در مطرب بازی کرده‌اند.

چشم و گوش بسته دیگر فیلم تازه اکران شده نیز در نخستین هفته نمایش در ۱۰۵ سالن سینما یک میلیارد و ۵۹ میلیون تومان فروخته است تا در رده دوم جدول پرفروش‌های هفته قرار گیرد.

امین حیایی، بهرام افشاری، آناهیتا درگاهی، مسعود کرامتی، لیندا کیانی، پوریا پورسرخ،  مانی حقیقی و محمدرضا صولتی بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

این فیلم روایت مردی است که توسط یک زن تبهکار کُشته می‌شود و دو غریبه را به جرم قتل بازداشت می‌کنند. یکی صحنه قتل را ندیده چون نابیناست، آن یکی هم فقط صحنه را دیده چون ناشنواست! آنها یک صبح تا غروب فرصت دارند که از این مهلکه جان سالم به در ببرند...

سومین فیلم پرفروش هفته نیز هزارتو لقب گرفت که در سومین هفته اکران در ۱۵۱ سالن سینما ۷۵۳ میلیون تومان فروخت تا در مجموع به فروش ۳ میلیارد و ۵۸۳ هزار تومانی برسد.

شهاب حسینی، ساره بیات، غزاله نظر، پژمان جمشیدی،  فریبا جدیکار، علیرضا ثانی فر، مریم معصومی،  شیرین یزدان بخش و مهسا باقری بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

در خلاصه‌ داستان هزارتو آمده است: زندگی یه هزارتووی پیچیده‌اس، همه آدما دنبال راهی برای فرار هستند اما فقط یه مسیر خروج وجود داره و تا موقعی که به مرکزش نَرسی متوجه‌اش نمی‌شی!

ماجرای نیمروز؛ رد خون نیز در هفتمین هفته اکران در ۱۲۸ سالن سینما ۳۵۸ میلیون تومان فروخت تا این هفته در رده چهارم جدول پرفروش ها قرار گیرد. این فیلم در مجموع نیز ۵ میلیارد و ۴۹۵ میلیون تومان فروخته است.

روایت کلی این فیلم پیرامون اتفاقات بعد از پایان جنگ ایران و عراق در سال ۱۳۶۷ و عملیات مرصاد است. نیروهای امنیتی ایران متوجه حضور نفوذی‌های سازمان مجاهدین خلق در جبهه می‌شوند. با ارسال دو مأمور امنیتی به بغداد می‌خواهند قبل از شروع عملیات فروغ جاویدان، فرمانده این عملیات را ترور کنند. اما داستان طور دیگری رقم می‌خورد…

در این فیلم هنرمندانی چون جواد عزتی، بهنوش طباطبایی، هادی حجازی‌فر، محسن کیایی، مهدی زمین‌پرداز، هستی مهدوی و حسین مهری ایفای نقش کرده اند.

مسخره باز نیز این هفته با فروش ۲۲۳ میلیون تومانی در رده پنجم پرفروش‌های هفته قرار گرفت. این فیلم در مجموع ۵ هفته نمایش در ۶۶ سالن سینما در مجموع به فروش ۳ میلیارد و ۲۶ میلیون تومان رسیده است.

هدیه تهرانی، صابر ابر، بابک حمیدیان، علی نصیریان، محسن حسینی، رضا کیانیان، داریوش موفق، فرزان جلالی بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: تو پرورشگاه صدام می کردند مسخره باز! اما من مشت محکمی حواله صورت یکیشون کردم تا داستان رو شروع کنم.

مسخره‌باز داستان جوانی (صابر ابر) شیفته‌ی بازیگری است که در یک سلمانی کار می‌کند و شب‌ها بعد از اتمام کار به تمرین بازیگری می‌پردازد. صاحب‌کار او کاظم آقا (علی نصیریان) که فردی معتقد به اصول اخلاقی است سر ماجرایی با سرهنگ کیانی از قدیم‌الایام مشکل دارد. مانفرد (داریوش موفق) که دوست و کارچاق‌کن این سلمانی است شبی وارد سلمانی شده و بیان می‌کند که موهای بلند زنانه را به قیمت خوب می‌خرد.

نظر شما