شناسهٔ خبر: 36439735 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

معاون وزیر ورزش و جوانان؛

طرح‌های نیمه‌کاره ورزشی کشور نیازمند اعتبارات

معاون حقوقی مجلس و امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان: طرح‌های نیمه‌کاره ورزشی کشور 15 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

صاحب‌خبر -

طرح‌های نیمه‌کاره ورزشی کشور  نیازمند اعتبارات

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز اراک، معاون حقوقی مجلس و امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان گفت: تکمیل طرح‌های نیمه‌کاره ورزشی در کشور 15 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و امید است نمایندگان مجلس در بودجه سال آینده اعتبار مناسبی برای این بخش مصوب کنند.

جمشید تقی‌زاده در نشست شورای ورزش همگانی شهرستان فراهان افزود: عملیات اجرایی 700 طرح ورزشی نیمه‌کاره تا پایان امسال به پایان می‌رسد و مردم از مزایای آن‌ها برخوردار می‌شوند.
او گفت: 230 طرح ورزشی در هفته تربیت بدنی با اعتبار سه هزار میلیارد ریال در کشور به بهره برداری رسید که با وجود تنگناهای مالی نشان از عزم دولت در تکمیل طرح‌های نیمه‌کاره دارد.
معاون حقوقی مجلس و امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان  افزود: با بهره‌برداری از این طرح‌ها 576 هزار مترمربع به فضای ورزشی کشور افزوده شده است.
تقی‌زاده در ادامه با بیان اینکه مدیریت جهادی در ورزش کشور با هدف توسعه در این حوزه آغاز شده گفت: اهمیت و توسعه ورزش بخش مهمی از برنامه اولویت‌دار کشور است که خروجی آن افزایش نشاط اجتماعی و بهره ‌ری ملی است.
او افزود: در خصوص سفر یک روزه به استان مرکزی افزود: نیازهای ورزشی در شهرستان های آشتیان، فراهان و تفرش بررسی شده و اقدامات لازم در این راستا انجام خواهد شد.
نماینده مردم فراهان، تفرش و آشتیان در مجلس شورای اسلامی هم گفت: واگذاری اماکن ورزشی به بخش خصوصی در کلان‌شهرها می‌تواند مطلوب باشد اما در شهرستان‌ها و روستاها صرفه اقتصادی ندارد.
حسینی افزود: نگهداری از فضاهای ورزشی نیازمند تخصیص اعتبار مناسب است که تامین نشدن آن منجر به تخریب سرمایه ملی می‌شود.
او گفت: 78 هیات ورزشی در شهرستان‌های تفرش، آشتیان و فراهان فعال است که باید خدمات آن‌ها توسعه یابد.
مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی هم گفت: 80 هزار ورزشکار سازمان یافته استان در 424 هیات ورزشی استانی و شهرستانی فعالیت دارند.
 حقدادی افزود: 40 خانه ورزش از مجموع 175 مکان در دست ساخت بهره‌برداری می‌شود که 20 خانه آن در شهرستان های آشتیان، فراهان و تفرش مستقر است.
او گفت: کیفیت بسیاری از فضاهای ورزشی در شهرستان‌های آشتیان، فراهان و تفرش مطلوب نیست و نیازمند بازسازی و بهبود است.
مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی افزود: سالانه ۱۵۰ رویداد ورزشی در استان مرکزی برگزار می‌شود و در حوزه قهرمانی فعالیت این استان مطلوب است.

نظر شما