شناسهٔ خبر: 36438558 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تأکید ایران و بلژیک بر تداوم کار کمیته قانون اساسی سوریه بدون مداخله خارجی

دیپلمات‌های ایران و بلژیک بر تداوم کار کمیته قانون اساسی سوریه بدون مداخله خارجی و ضرورت پایان بخشیدن به بحران یمن از طریق گفتگوی سیاسی تأکید کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «اکسل کنس» دبیرکل امور چندجانبه وزارت امور خارجه بلژیک که به تهران سفر کرده، عصر امروز (چهارشنبه) 22 آبان ماه 1398 با «علی‌اصغر خاجی» دستیار ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی و مذاکره کننده ارشد ایران در امور سوریه و یمن دیدار و گفتگو کرد. 

در این دیدار 2 طرف تحولات سوریه از جمله آخرین وضعیت شمال شرق فرات، منطقه کاهش تنش ادلب، روند کار کمیته قانون اساسی سوریه، موضوع آوارگان و بازسازی سوریه را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

طرفین با مثبت ارزیابی کردن شروع به کار کمیته قانون اساسی سوریه و نقش بی بدیل روند آستانه در این خصوص، خواستار تداوم کار کمیته قانون اساسی بدون مداخله خارجی شدند و بر ضرورت  تعیین آینده سوریه توسط مردم این کشور تاکید کردند. 

 همچنین در این دیدار درباره آخرین تحولات یمن و ضرورت پایان بخشیدن به بحران یمن از طریق گفتگوی سیاسی نیز مشورت و رایزنی به عمل آمد.

به گزارش فارس، دبیرکل امور چندجانبه وزارت امور خارجه بلژیک همچنین امروز با «غلامحسین دهقانی» معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت خارجه ایران دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار معاون وزارت خارجه ایران، ضمن انتقاد از گزارش‌های دبیرخانه سازمان ملل در خصوص اجرای قطعنامه 2231 شورا که بی توجه به نقض‌های مکرر برجام و قطعنامه توسط آمریکاست، بر اهمیت نقش اعضای دیگر شورا در مخالفت با یکجانبه گرایی و سوء استفاده ابزاری آمریکا از ارکان سازمان ملل تاکید کرد. (اینجا بخوانید) 

 

 

بلژیک در حال حاضر عضو غیردائم شورای امنیت سازمان ملل است.

«اکسل کنس» دیروز نیز با سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر خارجه ایران دیدار کرده بود.

 

 

انتهای پیام/

نظر شما