شناسهٔ خبر: 36437769 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

بسته خبری//۲۲ آبان ماه

از جشن و شادی تا آغاز برنامه‌های کنفرانس وحدت در آستانه ولادت رسول مهربانی‌ها(ص)

ابلاغ تقدیر مقام معظم رهبری از مهمان‌نوازی مردم مهران در ایام اربعین، فراخوان جشنواره سازندگی طلاب، برگزاری جشن‎‌های ولادت پیامبر(ص) و امام صادق(ع) و آغاز برنامه‌های کنفرانس وحدت از مهمترین اخبار حوزه‌های معارفی در ۲۲ آبان ۹۸ است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، آنچه در ادامه می آید مروری است بر مهمترین اخبار حوزه قرآن و معارف در بیست و دومین روز از آبان ماه ۹۸:

 

ابلاغ تقدیر مقام معظم رهبری از مهمان نوازی مردم مهران در ایام اربعین

 

وز گذشته گروه‌های زیادی متشکل از روحانیون و جمعی از مسئولان سازمان تبلیغات اسلامی، به نمایندگی از رهبر انقلاب به شهر مرزی مهران رفته و با حضور در خانه به خانه‌ی مردم این شهر، با اهدای یک نامه و هدیه‌ای متبرک از آستان امام رضا (ع) از زحمات و مهمان‌نوازی مردم این شهر در ایام اربعین حسین (ع) تشکر و قدردانی کردند.

 

تصاویر و اخبار پراکنده‌ای از این رویداد در شبکه‌های اجتماعی در حال دست به دست شدن است. با توجه به حضور روحانیون و جمعی از مسئولین سازمان تبلیغات اسلامی در این طرح، پیش‌بینی می‌شود این طرح یکی از برنامه‌های جدید سازمان تبلیغات باشد، چرا که در ایام اربعین هم مسئولین این سازمان حضور پررنگی در شهر مهران داشتند.

 

شنیده‌ها از شهرمرزی مهران، حاکی از این است که جمعی از مسئولین و روحانیون، به منازل مردم این شهر رفتند و با اهدای یک نامه و قاب فرش متبرک حرم امام رضا (ع) به نمایندگی از رهبر معظم انقلاب، به هر خانواده، از زحمات آنها در یک ماه گذشته ویژه مهمان‌نوازی از زائران اربعین حسینی قدردانی کردند.

 

 

فراخوان جشنواره سازندگی طلاب اعلام شد

 

فراخوان اولین جشنواره «سازندگی طلاب جامعه المصطفی(ص) العالمیه» با محوریت اردوهای سازندگی و معرفی روش های خدمت رسانی در عرصه بین الملل اعلام شد.

 

این جشنواره در بخش های تخصصی شامل گزارش تجربیات، طرح و ایده، خاطره نویسی و شعر (فارسی، عربی، اردو) برگزار می شود. در بخش هنری نیز شامل عکس، نماهنگ، مستند و در بخش ویژه نیز شامل مسابقه کتابخوانی است.

 

علاقه مندان تا 21 آذر ماه 98 فرصت دارند که آثارشان را به دبیرخانه این جشنواره واقع در قم، میدان جهاد، مجتمع آموزش عالی حکمت و مطالعات ادیان، معاونت فرهنگی ارسال کنند.

 

گفتنی است، اعلام نتایج برگزیدگان پایان آذرماه است.

 

 

تبیین شیوه‌های تبلیغی موالید ۱۷ ربیع در «رسول صادق»

 

همزمان با فرا رسیدن میلاد حضرت محمد(ص) و سلاله پاکش حضرت امام صادق (ع) ویژه برنامه «رسول صادق» برگزار می شود.

 

این برنامه جمعه ۲۴ آبان ۹۸ ( مصادف با ۱۷ ربیع الاول) ساعت ۹ و با کارشناسی حجت الاسلام خلج به روی آنتن می رود. تبیین رفتارشناسی تبلیغی پیامبر (ص) و امام جعفر صادق( ع) از دیدگاه قرآن کریم موضوع این برنامه است.

 

ویژه برنامه «رسول صادق» ضمن بیان ویژگی ها و صفات رسول اکرم (ص) و امام صادق (ع) به شیوه های تبلیغی آن بزرگواران در نشر دین اسلام می پردازد.


 

ابوالفضل سلیمانی به عنوان تهیه‌کننده ، مجید گلشیری و رضا ملایی به عنوان مجری در این برنامه حضور می یابند.

 

اهدای ۱۱۰ ویلچر به معلولان و خانواده‌ شهدا از محل موقوفات

 

 

 همزمان با میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) ۱۱۰ ویلچر به معلولان و خانواده‌های شهدا اهدا شد.


مراسم اهدای این ویلچر‌ها در راستای طرح «مهر تندرستی» از محل موقوفات درمانی شهرری به معلولان و خانواده شهدا با حضور جمعی از مسئولان برگزار شد.


این مراسم امروز (چهارشنبه ۲۲ آبان‌ماه) از ساعت ۱۰، در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران برگزار شد.

 

تجدید بیعت شرکت‌کنندگان در کنفرانس وحدت با آرمان‌های امام خمینی(ره)

 

 

مراسم تجدید بیعت با آرمان‌های امام راحل با حضور شرکت کنندگان در سی و سومین کنفرانس وحدت اسلامی برگزار می شود.

 

این مراسم امروز چهارشنبه، 22 آبان از ساعت 19 در حرم مطهر امام خمینی(ره) برپا می شود.

 

گفتنی است، سی و سومین کنفرانس بین المللی وحدت از ۲۳ تا ۲۵ آبان ماه با حضور نخبگانی از ۹۰ کشور جهان در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار می شود.

 

جشن ۱۷ ربیع‌الاول در دفتر تهران آیت‌الله العظمی نوری همدانی برگزار می‌شود

 

 

جشن میلاد پیامبر اسلام و امام صادق(ع)، پنجشنبه، 23 آبان ماه از ساعت 7 تا 8 و 30 دقیقه صبح در دفتر آیت الله العظمی نوری همدانی در تهران برگزار می‌شود.

 

بنا بر این گزارش، حجت الاسلام والمسلمین سید رضا اکرمی، عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز، سخنران این مراسم است.

 

یادآور می‌شود، دفتر آیت الله العظمی نوری همدانی در تهران، خیابان پاسداران، روبروی بانک مرکزی (ضرابخانه)، واقع شده است.

 

نظر شما