شناسهٔ خبر: 36436049 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

آیت‌الله سعیدی:

امر به معروف باید موجب تغییر باطن افراد شود

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در استان قم گفت: با تاکید بر اینکه اقامه نماز و امر به معروف باید موجب تغییر باطن افراد شود، گفت: اگر در کنار ظاهر به باطن افراد نیز توجه کنیم شاهد تاثیرگذاری و تحول در جامعه خواهیم بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» آیت‌الله سیدمحمد سعیدی ظهر امروز در دیدار اعضای ستاد اقامه نماز استان قم و جمعی از مدیران‌کل استان که در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، طی سخنانی اظهار کرد: زمانی که حاکمیت دینی در جامعه‌ای شکل می‌گیرد توقعات و انتظاراتی نسبت به این حاکمیت وجود دارد، در قرآن کریم نیز برای مؤمنان و متقین برنامه شاخص و کلی که ارائه می‌شود این است که در چهار حوزه اقامه نماز، ادای زکات، امر به معروف و نهی از منکر اقدامات جدی دنبال شود.

وی با بیان اینکه برپایی نماز، تشکیل جماعت و جمعیت، فعالیت آمران به معروف و ناهیان از منکر پوسته و ظاهر کار است که از اهمیت بسیاری نیز برخودار است، اضافه کرد: متولیان امور باید به صورت مستمر پیگیری کنند تا این ظاهر و پوسته کار حفظ شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان قم خاطرنشان کرد: اثر و برکتی که از عبادات انتظار داریم در پوسته و ظاهر کار محقق نمی‌شود، چراکه اثر واقعی در باطن کار است، اما این به معنایی نیست که نباید از تلاش، بازرسی و دقت در کار کم شود.

وی با تاکید بر اینکه اقامه نماز و امر به معروف باید موجب تغییر باطن افراد شود، تصریح کرد: اگر در کنار ظاهر به باطن افراد نیز توجه کنیم شاهد تاثیرگذاری و تحول در جامعه خواهیم بود.

آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه اینکه خودسازی مهم‌ترین اصل در ترویج آموزه‌های دینی است، گفت: نفس انسان عمل‌کننده به معروف که نماز را به‌خوبی اقامه می‌کند حق است به همین علت است که امثال آیت‌الله بهجت‌ها توانستند انسان‌های بسیاری را تربیت کنند و رشد دهند.

انتهای پیام// 15/ 313

نظر شما