شناسهٔ خبر: 36433988 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

استاندار خراسان رضوی خبر داد؛

تجهیز اعتبار ۵۰۰ میلیاردی برای شرکت پدیده

50302

استاندار خراسان رضوی گفت: با تشکیل یک کنسرسیوم بانکی معادل ۵۰۰ میلیارد تومان منابع برای شرکت پدیده تجهیز شد.

صاحب‌خبر -

علیرضا رزم حسینی در نشست ستاد تدبیر شرکت پدیده در خصوص اقدامات انجام شده برای حل مشکلات شرکت پدیده در زمان استاندار سابق اظهار کرد: ستاد تدبیر وقت در حل مشکلات مالیاتی و تامین اجتماعی اقدامات بسیار خوبی انجام داد و از طریق وزیر کشور در سطح ملی خوشبختانه توافقاتی صورت گرفت و مشکلات حل شد.

استاندار خراسان رضوی افزود: با همت وزارت کشور و معاونت اقتصادی آن و همکاری تمام دستگاه‌های مسئول در استان اقدامات بسیار خوبی به منظور حفط منافع سهامداران از جمله تشکیل کنسرسیوم بانکی صورت گرفت.

رزم حسینی درخصوص تسهیلاتی که در کار شرکت پدیده پس از ورود قوه قضائیه صورت گرفت، گفت: با توجه به اینکه این پروژه برخی مجوزهای قانونی را در زمان شروع فعالیت نگرفته و مراحل قانونی خود را طی نکرده بودند، بعضا مجوز قانونی نداشتند از جمله هتل ۳۲ طبقه‌ای که به دلیل ارتفاع بالا شورای عالی شهرسازی با آن مخالفت کرده بود و مجوز لازم داده نشده بود با پیگیری‌هایی که توسط وزارت کشور صورت گرفت این مسئله حل شد و تعدادی از طبقات کم کردند اما در کل مجوزهای لازم داده شد.

وی اضافه کرد: پیگیری‌های اخذ مجوز پروانه پایان کار مراکز تجاری پدیده با توجه به اینکه پروانه پایان کار نداشت، انجام شد. مجوزهای مربوط به اماکن مسکونی که بدون مجوز فعالیت کرده بودند، داده شد. اتاق مبادلات سهام OTC برای کسانی که می‌خواستند تبادلات را انجام بدهند راه‌اندازی شد و دولت از این بخش خیلی حمایت کرد و حسابرسی مجموعه شرکت‌های پدیده صورت گرفت.

استاندار خراسان در خصوص فعالیت‌های مرتبط با شرکت پدیده در دوران مسئولیت خود، بیان کرد: از زمانی که ما وارد استان شدیم و مسئولیت استان را برعهده گرفتیم اولین موضوعی که در دستور کار مدیریت استان قرار گرفت بحث شرکت پدیده بود، این مساله می‌بایست تعیین تکلیف می‌شد و ما جلسات مرتبی در ستاد تدبیر داشتیم.

رزم حسینی افزود: در اولین جمع‌بندی که در جلسه ستاد تدبیر صورت گرفت از دستگاه قضا تعیین تکلیف وضعیت سهام و حکم دادگاه این شرکت را خواستیم چرا که متعاقب گفت‌وگوهایی که در ستاد تدبیر استان انجام می‌دادیم با وزیر کشور، وزیر اقتصاد و معاونت اقتصادی ریاست جمهوری نشست‌هایی در تهران داشتیم و همچنین با وزیر اقتصاد در همین جا پنج جلسه با اعضای ستاد تدبیربرگزار کردیم و در نهایت جمع‌بندی شد که دستگاه قضا در خصوص تعیین تکلیف و صدور رای دادگاه اقدام کند.

وی ادامه داد: در مراحل بررسی پرونده شرکت پدیده، همزمان مدیران وقت شرکت را به خوبی اداره و سعی کردند که پروژه‌ها متوقف نشود و دولت هم از طریق خط اعتباری که صادر کرد به تامین نقدینگی و حفظ حقوق مردم سهامدار کمک کرد.

رزم حسینی در خصوص رویکرد ستاد تدبیر تصریح کرد: نگاه ستاد تدبیر این بود که حقوق سهامداران را که سهام یک شرکت را خریده‌اند و در یک پروژه آبادانی سهیم شدند، حفظ کنیم. به نظر من به عنوان یک کارشناس اقتصادی کسانی که سهام شرکت‌ها و پروژه‌ها را می‌خرند و در آبادانی مشارکت می‌کنند ارزش بیشتری نسبت به کسانی دارند که در بانک سپرده‌گذاری می‌کنند.

وی با اشاره به برگزاری مجمع شرکت پدیده تا پایان آذر ماه بیان کرد: اینکه آقای کریمی(مدیرعامل شرکت پدیده) و همکارانشان شرکت را به مرحله‌ای رسانده اند که می خواهند مجمع برگزار کنند، این کار بزرگی است و نشان می‌دهد به طور کامل در حساب‌ها ریز شده‌اند.

استاندار خراسان رضوی اضافه کرد: آقای کریمی از دولت کمک خواستند تا شرکت راه بیافتد، بنابر درخواست ایشان من از آقای رییس‌جمهور این تقاضا را کردم و ایشان به وزیر کشور ارجاع دادند و جلسه شورای امنیت برگزار شد، در آن‌جا گزارش‌هایی دادیم و خواسته‌های سرپرست شرکت تصویب شد و تقریبا دیگر کار آماده شد تا ما امروز این جلسه‌ را داشته باشیم.
 

انتهای پیام

نظر شما