شناسهٔ خبر: 36430544 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پارادوومیدانی کاران ایران سه سهمیه پارالمپیک کسب کردند

تهران- ایرنا- دوومیدانی کاران معلول و نابینای ایران در مسابقات قهرمانی سال ۲۰۱۹ جهان این رشته که در امارات برگزار می‌شود موفق به کسب سه سهمیه پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو شدند.

صاحب‌خبر -

در ششمن روز از مسابقات پارادوومیدانی قهرمانی جهان «حامد امیری» ضمن کسب مدال طلا در رقابت‌های پرتاب نیزه کلاس F۵۳/۵۴ سهمیه بازی‌های پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ را نیز بدست آورد. با مدال طلای امیری شمار سهمیه های ایران در بخش معلولان به عدد هفت رسید.

همچنین «مهدی اولاد» دو و میدانی کار نابینای ایران در رقابت‌های پرتاب دیسک کلاس F۱۱ به نشان برنز دست یافت و جواز حضور در پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو در این رشته را کسب کرد. «نورمحمد آرخی» در رقابت‌های همین ماده و کلاس چهارم شد.

هر۲ ورزشکار پیش از این و در جریان رقابتهای پرتاب وزنه این مسابقات، سهمیه پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ را بدست آورده بودند. 

ورزشکاران معلول و نابینای ایران تا کنون ۱۱ سهمیه پارالمپیک در رقابت‌های قهرمانی جهان امارات را به دست آوردند. این رقابت‌ها از شانزدهم آبان‌ماه شروع و تا بیست و چهارم این ماه ادامه دارد.

کاروان اعزامی ایران به مسابقات پارا دوومیدانی قهرمانی جهان امارات دربخش معلولین تاکنون موفق به کسب ۲ مدال نقره توسط مهران نکویی مجد و هاشمیه متقیان و ۲ نشان برنز توسط علیرضا مختاری و سجاد محمدیان و ۶ سهمیه پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو شده است. دوومیدانی کاران نابینا نیز چهار سهمیه در ۲ بخش پرتاب وزنه و پرتاب دیسک به وسیله مهدی اولاد و نورمحمد آرخی کسب کردند.

هاشمیه متقیان، امان‌الله پاپی، مهناز امینی، علی محمدیاری، حامد امیری، سجاد محمدیان، هادی کاییدی، مهران نکویی‌مجد، فرهاد کهریزی، اسدالله عظیمی، محمدرضا احمدی، سید علی‌اصغر جوانمردی، علیرضا مختاری، داود علی‌قاسمی امروز برای حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان و گزینشی پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو به امارات رفتند.

همچنین مهدی اولاد، وحید علی نجیمی، مسعود حیدری، بهزاد عزیزی و محمد ارخی ورزشکاران نابینا و کم‌بینایی هستند که برای کسب سهمیه به دبی سفر کردند. رقابت‌های دوومیدانی قهرمانی معلولان جهان با حضور ۱۴۰۰ ورزشکار از ۱۲۲ کشور جهان به میزبانی کشور امارات متحده عربی برگزار می‌شود.  این مسابقه‌ها یکی از اصلی‌ترین مراحل گزینشی پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو به شمار می‌رود.

نفرات اول تا چهارم هر ماده موفق به کسب سهمیه پارالمپیک توکیو می‌شوند.

نظر شما