شناسهٔ خبر: 36423635 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

مدیر شبکه قرآن سیما خبر داد

کشف استعداد‌های قرآنی با برپایی کرسی تلاوت ملی

روزنامه جوان

مجتبی ایزدی، مدیر شبکه رادیو قرآن از طراحی کرسی تلاوت ملی برای کشف استعداد‌های قرآنی در سطح شهرستان‌ها خبر داد که مورد تأیید مقام معظم رهبری قرار گرفته است.

صاحب‌خبر -
سرویس فرهنگ و هنر جوان آنلاین: ایزدی درباره برنامه‌های جدید شبکه رادیویی قرآن، گفت: در پنج ماه اخیر، ۱۰ اقدام اصلی در رأس کار ما قرار گرفت.
 
اولین اقدام ما طراحی و ایجاد بانک میان برنامه‌های شبکه بود که طی آن ۲ هزار میان‌برنامه آماده ورود به سامانه شد و انتظار داریم تا پایان سال ۵ هزار میان‌برنامه طراحی و ارائه کنیم.

وی در ادامه گفت: راه‌اندازی رادیو ترتیل دومین اقدام بود که طی این مدت به سرانجام رسید، البته نظام‌نامه آن در سال ۱۳۹۶ تدوین شده بود و در ابتدای سال ۹۷ و در ماه مبارک رمضان بخش‌هایی از آن اجرا شد.

ایزدی تأکید کرد: بر این اساس تلاوت ترتیل همچنان پخش شده و در حال حاضر روزی ۲۱ جزء پخش می‌شود که هر جزء در قالب یک ساعت تدوین شده است، سه ساعت نیز زمان نماز و اذان در فواصل برنامه تعیین شده است.

این رویکرد در واقع در راستای بحث مربوط به تربیت ۱۰ میلیون حافظ است، با این اقدام در واقع هر کسی می‌تواند در هر زمانی آیات قرآن را مرور کند. در حال حاضر که با شما صحبت می‌کنم جزء ۳۰ در حال پخش است.

مدیر رادیو قرآن ارتقای تعامل با جامعه قرآنی، راه‌اندازی برنامه زنده «والعصر»، برنامه «محله تلاوت»، برنامه محتوامحور «ذکر اول»، راه‌اندازی تولید میان‌برنامه برای شبکه رادیو قرآن، تدوین تغییرات در رادیو تلاوت و تشکیل شورای قرآن و معارف معاونت صدا را از جمله دیگر برنامه‌های جدید رادیو قرآن عنوان کرد.

وی با اشاره به طرح فراگیر هزارو ۴۵۲ بیان داشت: این طرح که با قوت کار خود را آغاز و به خوبی رشد کرد دچار افت شده و نیاز به اصلاحاتی دارد. ما در این راستا طرح جدیدی را نگارش کرده‌ایم و قصد داریم آن را به شورای توسعه فرهنگ قرآنی ارائه بدهیم.

دبیر شورای قرآن و معارف معاونت صدا پیرامون اجرای طرح کاروان قرآنی گفت: حرکت کاروان قرآنی به نقاط محروم کشور اتفاق خوبی بود که سال گذشته با همت استاد احمد ابوالقاسمی راه‌اندازی شد و قصد داریم امسال هم این کار را با کمک و همت این استاد قرآن کریم ادامه بدهیم، البته طرح کاروان قرآنی با طرح تلاوت ملی متفاوت است زیرا طرح تلاوت ملی ویژه ظرفیت‌های همان استان است که ما قصد داریم با برپایی محافلی قاریان مستعد استان را به همه مردم کشور معرفی کنیم.

نظر شما