شناسهٔ خبر: 36423498 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

تمجید رسانه‌های دولتی چین از "خویشتنداری" پلیس

رسانه‌های دولتی چین امروز (سه‌شنبه) با تمجید از "خویشتنداری" پلیس هنگ کنگ در برخورد با اعتراضات در این دولتشهر از آمادگی نیروهای مسلح این کشور برای کمک به این نیروی پلیس در صورت لزوم خبر دادند.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

مطالب این رسانه‌ها یک روز بعد از آن منتشر شدند که گزارش شد، پلیس هنگ کنگ با تداوم تظاهرات معترضان به یک معترض شلیک کرد. روز دوشنبه یکی از پرخشونت‌ترین روزهای اعتراضات هنگ کنگ که بالغ بر پنج ماه ادامه یافته، رقم خورد. در جریان اتفاقات این روز همچنین گزارش شد که یکی از هنگ کنگی‌های حامی چین نیز توسط معترضان به آتش کشیده شد.

اخبار بین‌الملل-روزنامه گلوبال تایمز چین، در مطلبی از پلیس هنگ کنگ خواست تا "سرسخت باشد" و اینکه پکن از اقدامات آنها "قاطعانه حمایت می کند".

در مطلب این روزنامه با اشاره به قانون اساسی هنگ کنگ نوشته شد: نیروهای پلیس مسلح خلق چین و همچنین نیروهای مستقر در پادگان ارتش آزادی خلق چین در هنگ کنگ بر طبق قانون اساسی هنگ کنگ از شما (پلیس هنگ کنگ) حمایت خواهند کرد.

این در حالی است که چین اقدام به استقرار هزاران تن از سربازانش در شهر شنژن واقع در ناحیه مرزی این کشور با هنگ کنگ کرده است.

روزنامه چاینا دیلی نیز که از رسانه‌های وابسته به دولت چین محسوب می‌شود، هم در مطلبی نوشت، پلیس هنگ کنگ در طی پنج ماه اعتراضات در این دولتشهر "مدارا و خویشتنداری" نشان داده است و این مساله معترضان آنجا را برای ارتکاب خشونتهای بیشتر شجاعتر ساخته است.

در سرمقاله این نشریه که امروز منتشر شده، آمده است: ملایمتی که قضات هنگ کنگی تا کنون در قبال مجرمان نشان داده‌اند همچنین باعث تشویق به ارتکاب اقدامات تروریستی شده است.

روزنامه گلوبال تایمز در ادامه مطلب خود با اشاره به اقدام روز دوشنبه یک افسر پلیس هنگ کنگی در شلیک به سمت یک معترض، ضمن آن که این معترض را "اراذل" خواند، نوشت که افسر مذکور "به خاطر شرایط به وجود آمده مجبور به شلیک شد".

همچنین در این مطلب با اشاره به ویدیوی منتشر شده از به آتش کشیده شدن مردی توسط یک معترض ماسکدار بعد از یک بحث و جدال نوشت: آشوبگران مدعی حمایت از دموکراسی و آزادی نمی‌توانند مردمی را که دیدگاه‌های متفاوتی دارند تحمل کنند.

این روزنامه به معترضان هشدار داد: شما در آستانه نابودی قرار دارید. در سریعترین زمان ممکن و در حالی که همچنان قابلیتش را دارید صحنه را ترک کنید.

برچسب‌ها:

نظر شما