شناسهٔ خبر: 36422961 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

در ۲۴ ساعت گذشته غزه و دمشق هدف قرار گرفت

شهادت فرمانده ارشد جهاد اسلامی

دنیای‌اقتصاد : جنبش جهاد اسلامی می‌گوید که یکی از فرماندهان این گروه توسط نیروهای رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده است. به گزارش الجزیره، آنها می‌گویند که این فرمانده در حمله هوایی نیروهای اسرائیلی به غزه به شهادت رسیده است. این جنبش می‌گوید به تلافی این اقدام، چند راکت به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک کرده است. جنبش جهاد اسلامی در بیانیه‌ای که به همین مناسبت منتشر کرد گفت که بهاء ابوالعطاء، ۴۲ ساله، فرمانده شاخه نظامی جنبش، هدف نیروهای اسرائیلی قرار گرفته است. همچنین در بیانیه جداگانه‌ای این جنبش فلسطینی تصریح کرد که منزل یکی از رهبران شاخه سیاسی این جنبش در دمشق سوریه مورد حمله قرار گرفته است.

صاحب‌خبر -

بنابر گزارش‌های منتشر شده همسر ابوالعطاء نیز در حمله غزه شهید شده است. در گزارش‌های تکمیلی اشاره شده است که دو تن نیز در پی این حمله زخمی شده‌اند. این جنبش در بیانیه خود تاکید کرد که ابوالعطاء قهرمانانه شهید شد و آنها قول دادند که انتقام خون شهیدشان را خواهند گرفت. در این بیانیه آمده است: «انتقام ما رژیم صهیونیستی را تکان خواهد داد.»

در پی این حمله حماس در بیانیه‌‌ای گفت که مسوولیت این حمله با رژیم صهیونیستی است و در بیانیه‌ای قول دادند که این اقدام رژیم صهیونیستی بدون مجازات نماند.  ارتش رژیم صهیونیستی می‌گوید که این حمله با امضای بنیامین نتانیاهو صورت گرفته است. به ادعای رژیم صهیونیستی این اقدام در پی راکت‌اندازی‌های جنبش جهاد اسلامی صورت گرفته و ابوالعطاء را مسوول این حملات معرفی کرده است. به ادعای ارتش اسرائیل، ابوالعطاء همچون بمب ساعتی بوده است. هری فاوست، خبرنگار الجزیره در بیت‌المقدس می‌گوید که شهادت ابوالعطاء موجب افزایش تنش‌ها به شکل خطرناکی خواهد شد. به گفته خبرنگار الجزیره، اسرائیل تاکنون به این شیوه رهبران و فرماندهان فلسطینی را مورد هدف قرار نداده بود.

در این راستا ارتش اسرائیل اذعان کرد که لحظات اندکی پس از این حمله، جنبش جهاد اسلامی چند راکت به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک کرد و صدای آژیر در نقاط جنوبی و مرکزی از جمله تل‌آویو شنیده شد. تا لحظه تنظیم خبر، گزارشی از میزان خسارت‌های وارده منتشر نشده است اما پلیس رژیم صهیونیستی گفت که تمامی مسیرها و جاده‌های منتهی به غزه را مسدود کرده است. فوست گفت در غزه نیز مدارس و برخی وزارتخانه‌ها تعطیل شده است.

البته حملات رژیم صهیونیستی در روز سه‌شنبه منحصر به غزه نماند و به دمشق نیز حمله کردند. جنبش جهاد اسلامی از هدف قرار گرفتن منزل عضو دفتر سیاسی این جنبش در دمشق، پایتخت سوریه و شهادت یکی از فرزندانش خبر داد. در گزارش‌ها تایید شد که افزون بر شهادت فرزند این رهبر سیاسی جنبش جهاد اسلامی،یک  تن دیگر نیز در این حمله زخمی شدند. در گزارش‌ها آمده است: دشمن اسرائیلی صبح روز سه‌شنبه منزل اکرم العجوری رهبر جنبش جهاد اسلامی را هدف گرفت که منجر به شهادت پسرش، معاذ و فرد دیگری به نام عبدالله یوسف حسن و زخمی شدن بتول دختر معاذ و ۹ تن دیگر شد. رژیم صهیونیستی با سه موشک منطقه المزه را هدف گرفت که یکی در آسمان داریا سقوط و دو موشک دیگر به منزل این رهبر جهاد اسلامی در مزه دمشق برخورد کرد. جنبش جهاد اسلامی اعلام کرد: این جنایت‌های تروریستی همان تجاوز و اعلام جنگ علیه ملت فلسطین است و دشمن باید کاملا مسوولیت آن را برعهده بگیرد. در بیانیه جهاد اسلامی آمده است: گردان‌های القدس و مقاومت قهرمان با قدرت و شجاعت به دفاع از عزت ملت فلسطین در راستای پایبندی به وظایف شرعی، ملی، قانونی و اخلاقی خود ادامه می‌دهند. این جنبش در بیانیه خود آورده است: دشمن با جنایتی خیانتکارانه همه حد و مرزها و به‌طور علنی اصول را زیر پا گذاشته است. دشمن می‌خواهد بحران خود و حکومتش را به سمت اعلام جنگ علیه ملت و مقاومت فلسطین سوق دهد.

 

 

نظر شما